Logo

صفحه اصلي > فرهنگی > محتوای آموزش پیش دبستانی بایدبراساس آخرین دستاوردهای علمی وآموزشی باشد

محتوای آموزش پیش دبستانی بایدبراساس آخرین دستاوردهای علمی وآموزشی باشد


29 تیر 1394. نويسنده: monshi
محتوای آموزش پیش دبستانی بایدبراساس آخرین دستاوردهای علمی وآموزشی باشد


معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان البرزدر جلسه کمیته تولید محتوای پیش دبستانی برضرورت و اهمیت استفاده از محتوای پیش دبستانی تاکید کرد.
اولین جلسه کمیته تولیدمحتوای پیش دبستانی استان درسال 94 ،روز سه شنبه مورخ 23 تیرماه باحضوراعضاء این کمیته دراداره کل آموزش وپرورش استان البرزبرگزارشد. در این جلسه جعفر مقیمی معاون آموزش ابتدایی استان البرز با بیان اهمیت تولید یا انتخاب محتوای پیش دبستانی بر اساس رای شورای عالی آموزش و پرورش اظهار داشت:محتوای آموزشی مناسب ، باید براساس آخرین دستاوردهای علمی و تکنولوژی آموزشی باشد تا بتواند نقش بسیار مهم خود را در اثربخشی فرآیندهای آموزشی ایفا نماید . مقیمی ضمن معرفی محتواهای مورد استفاده استان در سال تحصیلی جاری گفت:ویژگی های یک محتوای آموزشی خوب ، اشاره به ساختار منطقی آن ، جذابیت آموزشی لازم و تعامل مورد انتظار از فرآیند آموزش بین معلم و متعلم دارد . معاون آموزش ابتدایی افزود: به منظور توجه جدی به نوآموزان دیرآموز ، انتظار می رود کمیته مذکور نسبت به تولید و یا انتخاب یک محتوای تخصصی ، ویژه آنها اقدام نماید . وی با اشاره به مفاد تفاهم نامه منعقده با معاونت آموزش ابتدایی وزارت متبوع ، اعلام کرد برنامه ریزی و توجه به تولید محتوا ویژه کودکان چهار ساله در دستور کار این معاونت قرار گرفته است . مقیمی گفت:به منظور افزایش جذب نوآموزان پیش دبستانی ، برنامه ریزی لازم برای تشکیل کلاسهای یک ماهه آمادگی در فصل تابستان به عمل آمده است . مقیمی ایجاد تعامل مطلوبتر با سازمان ها و ارگان های برون سازمانی با هدف ارائه خدمات بهتر آموزشی ، پرورشی به نوآموزان پیش دبستانی را یکی از پیگیرهای این معاونت اعلام نمود . معاون آموزش ابتدایی استان خاطر نشان کرد: به منظور توجه به اطلاعات علمی و به روز بودن مربیان پیش دبستانی ، باید دوره های آموزشی و بازآموزی را پیش بینی و اجرا نمود و به ترغیب آنها برای مطالعه فصل نامه رشد ویژه مربیان پیش دبستانی اقدام شود.



منبع:پانا
بازگشت