10 مرداد 1391
شماره خبر: 9626

نمایشگاه قرآن و عترت البرز باپنج بخش تخصصی و جدید آماده سازی شده است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

نمایشگاه قرآن و عترت البرز باپنج بخش تخصصی و جدید آماده سازی شده است

سپیدار آنلاین: مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: دومین نمایشگاه قرآن و عترت در این استان، امسال با پنج بخش تخصصی و جدید آماده بازدید قرآن دوستان و علاقمندان شده است.
'مجتبی ابراهیمی' افزود: یكی از اتفاقات معنوی كه ماه مبارك رمضان هر سال در سراسر كشور شاهدیم راه اندازی نمایشگاههای قرآن و عترت است. وی اظهار داشت: نمایشگاه امسال استان البرز دارای 12 بخش است كه پنج بخش آن در نمایشگاه سال گذشته شامل عفاف و حجاب، عترت، سینما و برگزیده فیلمهای قرآنی، تئاتر خیابانی و بخش جشنواره كودك در رمضان لحاظ نشده بود. وی به تشریح فعالیت ها و دستاوردهای 12 بخش نمایشگاهی پرداخت و گفت: اولین بخش نمایشگاه عفاف و حجاب است كه شامل دو زیرمجموعه است كه در یكی عرضه محصولات مد و لباس ایرانی و اسلامی و در دیگری محصولات فرهنگی عفاف و حجاب كه برای مقابله با تهاجم فرهنگی تهیه شده ، ارایه می شود. این مسئول بخش دوم نمایشگاه را شامل بخش نشر مكتوب و الكترونیك دانست و بیان داشت: در بخش نشر الكترونیك تمامی نرم افزارهای متناسب با حوزه علوم قرآنی بصورت یكجا ارایه می شود و در بخش نشر مكتوب نیز با استفاده از یك ناشر عمومی شناخته شده كشوری همه كتب مرتبط با علوم قرآنی و اهل بیت عرضه خواهد شد. وی سومین بخش نمایشگاهی قرآن و عترت را هنرهای تجسمی عنوان كرد و گفت: در این بخش تمامی آثار هنری مرتبط با موضوعات قرآنی چون آثار حجمی، سفال، تابلو، تابلو فرش، كتابت قرآن روی فلز و چرم و ... به نمایش گذاشته و ارایه می شود. ابراهیمی چهارمین بخش را عترت خواند كه در این بخش با استفاده از اساتید حوزوی حوزه علمیه امام جواد (ع) با عنوان 'سفیران هدایت' به شبهات علوم دینی و قرآنی مراجعه كنندگان پاسخ داده می شود. وی بخش مهدویت را یكی از زیرمجموعه های بخش عترت دانست و گفت: در این بخش تمامی محصولات فرهنگی و قرآنی و نرم افزاری تهیه شده توسط بنیاد مهدویت به نمایش گذاشته می شود. مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز سومین زیرمجموعه بخش عترت را سنتی فاخر و آیینی تعزیه پیرامون عزاداری امام حسین (ع) برشمرد و افزود: دراین بخش افرادی كه سالهاست در تعزیه بخصوص در حسینیه برغانی ها كار می كنند ابزار و ادوات هنر خود را به نمایش می گذارند. وی پنجمین بخش نمایشگاه را سینما عنوان كرد كه برگزیده فیلم هایی كه با موضوع قرآن و عترت به نمایش گذاشته شده اند با زیرنویس قرآنی و سند قرآنی ارایه می شود. ابراهیمی، ششمین بخش را نیز نجوم در قرآن عنوان كرد و ادامه داد: بخش تئاتر خیابانی هفتمین بخش این نمایشگاه است كه هر شب از نمایشگاه یك تئاتر خیابانی بمدت نیم ساعت با موضوع قرآنی و اخلاقی برگرفته از احادیث و روایات اجرا می شود.
بخش كودك و نوجوان بزرگترین بخش نمایشگاهی با 19 غرفه
ابراهیمی در ادامه با اشاره به بخش كودك و نوجوان كه بعنوان بزرگترین بخش نمایشگاهی فعالیت خواهد كرد گفت: در این بخش تمامی نرم افزارهای قرآنی و روشهای مختلف حفظ و تلاوت قرآن و كتب كودك ارایه می شود. وی بخش آثار فاخر قرآنی را مورد اشاره قرار داد و افزود: در این بخش آثار فاخر قرآنی كه توسط ناشران و مولفان از جمله بزرگترین قرآن كتابت شده در البرز به نمایش گذاشته می شود.ابراهیمی با اشاره به میزبانی استان البرز در جشنواره بین المللی نهضت كتابخوانی رضوی اظهار داشت: به همین لحاظ بخشی برای این جشنواره در نظر گرفته شده تا فعالیتهای این استان با توجه به اینكه امسال كتابی برای جشنواره توسط استان تدوین شده است به نمایش گذاشته شود. مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: بخش یازدهم این نمایشگاه نیز به سیستم جدید یادمان كه یك شبكه اینترنتی تلفن همراه است اختصاص داده شده كه این سیستم ساعات و اوقات شرعی، پیامهای قرآنی و معارف قرآنی را برای علاقمندان ارسال می كند. وی دوازدهمین و آخرین بخش نمایشگاه را افتتاحیه و اختتامیه نمایشگاه دانست و گفت: افتتاحیه نمایشگاه عصر امروز ساعت 30/18 در سالن سیروس صابر اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با حضور استاندار البرز، امام جمعه كرج و قائم مقام مركز توسعه و ترویج فعالیتهای قرآنی برگزار می شود. ابراهیمی در پایان با اشاره به اینكه این نمایشگاه در صورت درخواست علاقمندان قابل تمدید است بیان داشت: در صورت تمدید نشدن نمایشگاه، مراسم اختتامیه نیز روز 19 ماه رمضان برگزار خواهد شد.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود