10 مرداد 1391
شماره خبر: 9619

12 بخش اصلی و 5 بخش جدید در دومین نمایشگاه قرآن و دستاوردهای قرآنی ایجاد می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

12 بخش اصلی و 5 بخش جدید در دومین نمایشگاه قرآن و دستاوردهای قرآنی ایجاد می شود

سپیدار آنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز همزمان با آغاز بکار دومین نمایشگاه بزرگ قرآن و دستاوردهای قرآنی جزئیات این نمایشگاه را تشریح کرد و گفت: در دومین تجربه برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت بخش های ویژه و جدیدی همچون نمایشگاه مد ولباس (عفاف و حجاب)، عترت، سینما، تئاتر خیابانی و جشنواره کودک در نظر گرفته شده است.
مجتبی ابراهیمی در نشست خبری خود با موضوع برگزاری دومین نمایشگاه بزرگ قرآن و دستاوردهای قرآنی که در اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی برگزار شده بود به تشریح جزئیات بیشتر این نمایشگاه پرداخت.
بخش اول جشنواره: عفاف و حجاب ، مد و لباس ایرانی
ابراهیمی نخستین بخش جشنواره قرآن و دستاوردهای قرآنی را با موضوع عفاف و حجاب در دو بخش ذکر کرد و گفت: بخش اول این نمایشگاه به عرضه محصولات مد، لباس ایرانی و پوشش اسلامی اختصاص دارد و در در بخش دوم نیز محصولات عفاف و حجاب عرضه می شود.
بخش دوم جشنواره: نشر مکتوب و الکترونیک
وی افزود: بخش دوم این جشنواره شامل کلیه نرم افزار های علوم قرآنی مکتوب و الکترونیک توسط یک نشر ارائه می شود.
بخش سوم جشنواره: هنرهای تجسمی
مدیرکل فرهنگ وارشاد البرز در ادامه سومین بخش جشنواره قرآن و دستاوردهای قرآنی را با موضوع انواع هنرهای تجسمی ذکر کرد و گفت: در این بخش از جشنواره تمامی هنرهای حوزه تجسمی شامل حجم، سفال، کتابت قرآن و... که همگی شامل آثار دستی هنرمندان در حوزه قرآن است و به نوعی محلی برای عرضه محصولات صنایع دستی محسوب می شود.
بخش چهارم جشنواره: عترت، سفیران هدایت، هنر فاخر سنتی آیینی
ابراهیمی درباره چهارمین بخش جشنواره نیز گفت: چهارمین بخش جشنواره با موضوع عترت و سه زیر شاخه آن است که در بخش اول آن سفیران هدایت از حوزه علمیه امام جواد(ع) با حضور در این بخش ضمن پرسش و پاسخ های علوم دینی انجام مشاوره خانواده، مسائل شرعی و طب سنتی را برعهده دارند. وی افزود: بخش دوم عترت به بنیاد مهدویت اختصاص دارد و در غرفه ای که به همین منظور اختصاص یافته است معرفی کتاب و محصولات فرهنگی مرتبط با بنیاد مهدویت برعهده دارد. ابراهیمی گفت: بخش سوم این جشنواره به هنر فاخر آیینی سنتی تعزیه با حضور هنرمندان تعزیه کار است که در دل خود هنرهای آیینی، تاریخچه تعزیه، کتابهای مرتبط با این هنر قدیمی راجای می دهد و به نوعی فراغتی معنوی محسوب می شود.
بخش پنجم جشنواره: سینما و فیلمهای برگزیده قرآنی
مدیرکل فرهنگ ارشاد البرز اظهار داشت: سینما بخش جدیدی از جشنواره بزرگ دستاورهای قرآنی که اسناد قرآنی و روایات آن را از منظر سینما وآثار تولید شده دراین بخش به معرض نمایش می گذارد.
بخش ششم جشنواره: نجوم در قرآن
مجتبی ابراهیمی بخش ششم جشنواره را با موضوع نجوم در قرآن ذکر کرد و گفت: دراین بخش مباحث نجومی با توجه به رویکرد قرآن و آیات و احادیث مرتبط با این حوزه مورد بررسی و رصد قرار می گیرد. وی افزود: ارائه نرم افزارهای به روز و مرتبط با علم نجوم که در بازار وجود دارد دراین نمایشگاه عرضه خواهد شد.
بخش هفتم جشنواره: تئاتر خیابانی
وی در بخش دیگری برپایی تئاتر خیابانی را نیز از جمله قسمت های اصلی این جشنواره ذکر کرد و افزود: بر این اساس هر شب تئاترخیابانی با موضوعات اخلاقی و قرآنی به نمایش درخواهد آمد.
بخش هشتم جشنواره: کودک و نوجوان
مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی در ادامه گفت: جشنواره کودک و ارائه کلیه نرم افزارهای کودکان با موضوعات قرآن هشتمین بخش این جشنواره را تشکیل می دهد. وی افزود: در این بخش نشریات حوزه کودک، تئاتر و نمایش کودک نیز خواهیم داشت.
نهمین بخش جشنواره: آثار قرآنی فاخر
ابراهیمی درخصوص این بخش از جشنواره نیز عنوان کرد: آثار قرآنی فاخر منجمله بزرگترین قرآن کتابت شده که در استان البرز وجود دارد در این بخش به نمایش گذاشته می شود.
بخش دهم جشنواره: مسابقه کتابخوانی جشنواره بین المللی امام رضا(ع)
وی درادامه دهمین بخش جشنواره را نیز با محوریت کتابخوانی رضوی و جشنواره بین المللی امام رضا (ع) ذکر کرد و افزود: این بخش به جشنواره رضوی اختصاص دارد و کتاب جشنواره رضوی که توسط نویسندگان البرزی نگاشته شده است.
بخش یازدهم جشنواره: سیستم یادمان در فضای مجازی
ابراهیمی درباره این بخش نیز گفت: سیستم یادمان، نرم افزاری جدید است گه در فضای مجازی و از طریق شبکه اینترنتی موبایل ساعات و اوقات و احادیث مرتبط قرآنی را در اختیار مخاطبان قرار می دهد. وی عنوان کرد: دوازدهمین بخش جشنواره به مراسم اختتامیه اختصاص خواهد داشت. 5 بخش ویژه و جدید در دومین جشنواره بزرگ قرآن و دستاوردهای قرآنی البرز ابراهیمی بعد از تشریح جزئیات و بخش های گوناگون دومین جشنواره بزرگ قرآن و دستاوردهای قرآنی در استان البرز اظهار داشت: در دومین تجربه بخش های عفاف و حجاب ، عترت، سینما، تئاترخیابانی و جشنواره کودک از جمله 5 بخشی است که به تازگی دراین جشنواره گنجانده شده و اقدامی نو و بدیع است که برای اولین بار در استان البرز و برای نمایشگاه قرآن و عترت در نظر گرفته شده است.
5 شب، 5 نمایشگاه ویژه شهرستانهای استان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد البرز در بخش دیگری از اختصاص 5 شب از این جشنواره به شهرستانهای استان خبر داد و گفت: در این 5 شب شهرستانهای استان با حضور فعالان فرهنگی خود میهمان جشنواره قرآن و عترت خواهند بود. وی درخصوص بودجه برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن نیز گفت: بخشی ازاین هزینه از سوی معاونت مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین شده و از سوی استانداری نیز قول مساعدت لازم داده شده است.
40درصد تخفیف در عرضه محصولات فرهنگی
ابراهیمی درباره تخفیف عرضه محصولات نمایشگاه بزرگ دستاوردهای قرآنی نیز عنوان کرد: کلیه محصولات فرهنگی و قرآنی دراین نمایشگاه با 40 درصد تخفیف همراه خواهد بود.
وی در پایان این نشست خبری درخصوص زمان و مکان دومین بزرگ نمایشگاه قرآن و دستاوردهای قرآنی نیز گفت: این نمایشگاه از 9 مرداد ماه همزمان با دهم ماه رمضان از ساعت 19 به مدت 10 شب متوالی برگزار می شود.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود