هدایت تحصیلی فرآیندی آگاهانه و مشارکتی است
سپیدارآنلاین: گروه فرهنگی
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش البرز گفت: هدایت تحصیلی فرآیندی آگاهانه ،علمی و مشارکتی است که در مدارس استان باید از سوی مدرسه ، خانواده و مشاوران تحصیلی مورد توجه قرار گیرد.
فرزین خرسندی " در جلسه هدایت تحصیلی آموزش و پرورش استان، افزود: هدایت تحصیلی نباید محدود به تکمیل فرم باشد بلکه باید به فرآیندی آگاهانه، علمی و مشارکتی میان خانواده، مدرسه و مشاوران تبدیل شود.وی با اشاره به اینکه وظیفه ما به عنوان متولیان تعلیم و تربیت، تسهیلگری در فرآیند تصمیمگیری آگاهانه دانشآموزان است،خاطرنشان کرد: نه صرفاً ارائه یک فرم یا امتیاز، لذا باید با نگاه علمی و همراهی دلسوزانه، فضایی را فراهم کنیم تا دانشآموزان براساس شناخت صحیح از خود و ظرفیتهای موجود، مسیر تحصیلی و شغلی خود را انتخاب کنند.
وی یادآورشد: همکاری موثر میان مدرسه، خانواده و مشاور، نقش اساسی در جلوگیری از سردرگمی دانشآموزان و انتخابهای نادرست دارد.خرسندی به نقش مهم اولیا در فرآیند هدایت تحصیلی پرداخت و اضافه کرد: آگاهیبخشی به خانوادهها درباره اهمیت انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی و آینده شغلی فرزندانشان یکی از ارکان اصلی موفقیت در این مسیر است.وی ادامه داد: والدین باید با پرهیز از اعمال سلیقه شخصی و فشارهای بیرونی، به فرزندان خود فرصت بدهند تا بر پایه علاقه، استعداد و واقعبینی، بهترین تصمیم را برای آینده خود اتخاذ کنند.معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: فرایند هدایت تحصیلی به دانشآموزان کمک میکند تا ضمن آشنایی با استعدادها، علایق، تواناییها و ویژگیهای شخصیتی خویش، شاخهها، رشتههای تحصیلی و مشاغل مورد نیاز جامعه را بشناسند و براساس آن به صورت آگاهانه و آزادانه شاخه و رشته تحصیلی مناسب خود را انتخاب کنند.