7 آبان 1402
شماره خبر: 294649

دستگاه های برون سازمانی در اجرای طرح سواد قرآنی نقش به سزایی دارند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی



عسگرپور معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز از برگزاری شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان فردیس با حضور فیضی معاون سیاسی،امنیتی فرماندار شهرستان فردیس خبر داد.
رویا عسگر پور در این نشست گفت: تشکیل نهضت سوادآموزی در فرمان امام خمینی (ره) بر پایه و اساس مردمی و خود جوش قرار داشت و وظایف تمامی افراد از جمله باسواد و بیسواد و همچنین تمامی دستگاه ها مشخص شده است.وی با تاکید بر لزوم مشارکت تمامی دستگاه ها و نهاد های دولتی و غیر دولتی شهرستان در شناسایی و آموزش افراد بی سواد و کم سواد تصریح کرد: ریشه کنی بیسوادی مستلزم بکارگیری تمامی ظرفیت های موجود در شهرستان و تنظیم برنامه ای بر اساس شرایط بومی و محلی است.معاون سوادآموزی آموزش و پرورش البرز ادامه داد: تهیه و تدوین اطلس بیسوادی برای تحقق اهداف برنامه ریشه کنی بیسوادی در شهرستان ها ضروری است و بایستی برای عملیاتی شدن آن، بخشداری ها، شهرداری ها و دهیاری ها به اداره سوادآموزی یاری رسانند.
وی با تشریح طرح های سوادآموزی از جمله طرح سواد قرآنی اظهار داشت: دستگاه های برون سازمانی در اجرای طرح سواد قرآنی نقش به سزایی دارند و می بایست هر چه سریع تر در دستور کار شهرستان فردیس نیز قرار گیرد. عسگرپور با اشاره به حجم ابلاغی ۱۱۲۰ نفر سوادآموز به ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس اظهار داشت: شناسایی و آموزش حجم ابلاغی، نیازمند مشارکت تمامی دستگاه ها و استفاده از ظرفیت خیرین سوادیار، طلاب، پایگاه های بسیج ، مساجد ،حسینیه هاو... دارد. در ادامه فیضی معاون سیاسی،امنیتی فرمانداری شهرستان فردیس با اشاره به اهمیت تبلیغ، ترویج و اطلاع رسانی و نصب بنر در سطح شهر فردیس،مشکین دشت و فرخ آباد، به استفاده از ظرفیت کودکان کار، ماده ۱۵ و ۱۶ ، پلیس راهور ، دفاتر پیشخوان دولت و... تاکید کرد .ایشان همچنین تصریح نمود: برای تشویق و ترغیب آموزش دهنده ها و سوادآموزان، از ظرفیت اداره ورزش و جوانان ،اداره ارشاد، فرهنگسرا ها و... می توان بهره برد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود