7 اسفند 1391
شماره خبر: 21236

تئاتر آیینه تمام نمای فرهنگ جامعه

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

تئاتر آیینه تمام نمای فرهنگ جامعه


سپیدارآنلاین: پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون کشور در البرز تئاتر را یکی از معیارهای سنجش سطح فرهنگ در جامعه دانست و گفت: چه خوب است با آثاری فاخر سطح فرهنگ شهرمان را نمایان سازیم؛ چرا که تئاتر یکی از مولفه های سطح فرهنگ و شناساندن یک جامعه است.
محبوبه بیات بعد از پایان نمایش مزادر در تئاتر شهر کرج گفت: اجرای این اثر خاطرات گذشته ام را با گروه خزاعی یادآوری کرد. وی افزود: چند سال پیش که برای داوری کارهای استانی رفت و آمد داشتم آنقدر آثار خوب و زیبا می دیدم که فکر می کردم باید یک روز کارهایتان جهانی شود. بیات گفت: خوشحالم از اینکه گروه خزاعی دوباره شکل گرفته اند و این یک عیدی برای من بود. پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون کشور بیان کرد: این اثر به واقع برای من یک عیدی بود چون میدانم با چه مشکلات و کمبود بودجه هایی توانسته اید تئاتر شهر کرج را سرپا نگه دارید.
لزوم تبلیغ و اطلاع رسانی از وجود تئاتر شهر در کرج
محبوبه بیات در بخش دیگری تداوم و رونق تئاتر را در ارتباط دوسویه با مخاطبان و تماشاچی تئاتر دانست و گفت: برای پایداری این حضور باید اطلاع رسانی از وجود مجموعه تئاتر شهر در کرج صورت بگیرد؛ تا تماشاچی تئاتر حضور پیدا کند و این هنر رونق خودش داشته باشد. وی افزود: زمانی که وارد این شهر شدم وقتی پرسیدم تئاتر شهر کرج کجاست کسی نمی دانست.
تئاتر یک شهر آینه ای تمام نما از فرهنگ یک جامعه
بیات با اشاره به نمایش مزادر و ارائه نظر خود درباره این اثر گفت: کارخوب همیشه تماشاچی خودش را پیدا می کند؛ محتوای این اثر، بازی های روان و طراحی ها به نحوی است که مخاطب را جذب می کند. این هنرمند عنوان کرد: بخشی از شخصیت هر جامعه را با تئاتر آن می شناسند پس چه خوب است که تئاتر همواره با تفکر و سطح فرهنگی بالا ساخته شود؛ زیرا یکی از جنبه های قضاوت از سطح فرهنگ یک جامعه با تئاتر آن سنجیده می شود. وی درپایان اظهار امیدواری کرد که این هنرمندان را در صحنه هایی بزرگتر ببیند.
آدرس تئاتر شهر کرج را به همسایگانتان بدهید
کوروش خزاعی نویسنده و کارگردان نمایش مزادر در پایان

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود