9 آبان 1396
شماره خبر: 186222

وزارت آموزش و پرورش به دنبال ارائه مهارت کیفی به دانش آموزان است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

وزارت آموزش و پرورش به دنبال ارائه مهارت کیفی به دانش آموزان است


مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت مهارت آموزی برای ارتقای سطح علمی آینده سازان گفت: این وزارتخانه به دنبال ارائه مهارت های کیفی به دانش آموزان است .
سید مصطفی آذرکیش در آئین برگزاری دوره آموزشی 'راهبردهای توسعه آموزش و پرورش' در جمع کارشناس مسئولان ادارات کل آموزش و پرورش استان های سراسر کشور در کرج ،افزود: آموزش های مهارتی از اولویت های وزارت آموزش و پرورش است که در سال تحصیلی 97-96 با جدیت دنبال می شود. وی اظهار کرد:درسال تحصیلی جاری در زمینه توسعه کمی و کیفی آموزش های کاردانش برنامه ریزی جامعی
صورت گرفته است. وی از رشته کاردانش به عنوان موفق ترین مدل آموزش مهارت رسمی در دنیا یاد کرد و گفت: در بخش توسعه کمی هنرستان های کاردانش در سال تحصیلی 97-96 نسبت به سال قبل دارای رشد 4.10 درصدی در سراسر کشور است . آذر کیش تصریح کرد: برنامه ها در این بخش با هدف استاندارد کردن مسابقات و متناسب سازی رشته ها با استاندارد های بین الملی در کشور پیش می رود.
وی اضافه کرد: در سال جاری 13 رشته را متناسب با مسابقات جهانی مهارت اجرا کردیم. وی تاکید کرد: امیدواریم در سال تحصیلی 97-96 بتوانیم تمام رشته ها را برای حضور در مسابقات جهانی مهارت که در سال 2019 به میزبانی روسیه برگزار می شود با استاندارد های بین المللی هم تراز کنیم.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود