29 شهریور 1396
شماره خبر: 184253

بزرگداشت روز شعر و ادب پارسی و گرامیداشت یاد استاد شهریار با حضور جمع کثیری از شعرا و نویسندگان و هنرمندان ساوجبلاغ برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

بزرگداشت روز شعر و ادب پارسی و گرامیداشت یاد استاد شهریار با حضور جمع کثیری از شعرا و نویسندگان و هنرمندان ساوجبلاغ برگزار شد

با حضور حضرت حجت الاسلام والمسلمین ناطقی امام جمعه و رئیس محترم شورای فرهنگ عمومی ، جناب آقای خیلدار مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و جمع کثیری از شعرا ، نویسندگان و هنرمندان شهرستان مراسم بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی و یادمان استاد شهریار در محل فرهنگسرای امام علی (ع) شهر هشتگرد آغاز گردید .
در ادامه حسین زودبین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی ساوجبلاغ ، ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین دقایقی در خصوص این روز و خصایص استاد شهریار صحبت نمودند.
مراسم با اجرای برنامه مشاعره توسط خردسالان ادامه داشت و سپس آقایان علی فلاحپور ، حسین پیشگاهی، مهدی کاظمی ، حسین جوادان ،والامنش، ابوطالب باقری ، مرتضی دهقان آزاد، محمد ساسانی ، محسن پیرزاده ، رضا نخعی ، محمد حسین قمری و نوذر و خانم ها اصل روستا و فرضی اشعار خود را خواندند و اشاراتی به جنبه های مثبت زندگی شعری استاد شهریار داشتند.
در این مراسم تعدادی از اشعار استاد شهریار که در موسیقی سنتی فاخر ساخته و اجرا شده توسط استاد پیشکسوت آقای ناصر مجرد بصورت آواز زنده خوانده شد.
در ادامه استاد لطیفی و تعداد دیگری از شعرا و نویسندگان مطالب مبسوطی راجب به نقش استاد شهریار در اعتلای ادبیات فارسی بیان کردند.
از نکات برجسته این مراسم سخنان حضرت حجت الاسلام والمسلمین ناطقی بود که با بیانات بسیار سازنده ای در جهت توسعه امور فرهنگی هنری و ادبی و لازمه پرداختن به این مسائل حساس ایراد نمودند.
در نهایت جناب آقای خیلدار مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز به لزوم توجه بیشتر به رفع مشکلات جامعه هنرمندان و فرهیختگان البرز پرداختند و ابراز امیدواری کردند که مقامات استان در جهت پیشبرد این اهداف همکاری های لازم را با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز داشته باشند.
در پایان مراسم از 24 نفر شاعر و نویسنده و دست اندرکار عرصه شعرو ادب با اهدا لوح و هدایا تقدیر بعمل آمد

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود