19 خرداد 1396
شماره خبر: 179238

تأکید بر غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با استفاده از ظرفیت کتابخانه های عمومی

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

تأکید بر غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با استفاده از ظرفیت کتابخانه های عمومی


جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس با حضور فرماندار، معاون سیاسی انتظامی و سایر اعضا صبح امروز در محل فرمانداری برگزار شد .
در این نشست فرماندار فردیس ضمن اشاره بر نقش کتابخانه ها در ارتقاء سطح آگاهی جامعه بر ضرورت همکاری آموزش و پرورش و اداره کتابخانه های عمومی به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان بویژه در پایگاه های تابستانی مدارس تأکید کرد. رئیس انجمن کتابخانه های شهرستان فردیس همچنین از اداره کتابخانه های عمومی خواست تا با احصاء آمار ادارات دارای ارباب رجوع ، با هماهنگی فرمانداری نسبت به ایجاد قفسه مطالعه در این ادارات اقدام نماید. مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس گفت: کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس آمادگی برگزاری کلاس های مختلف آموزشی، فرهنگی و هنری، نشست کتابخوان، مسابقات مختلف کتابخوانی در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تابستان را دارد. وی افزود: با همکاری دوسویه اداره آموزش و پرورش و نهاد کتابخانه های عمومی، دانش اموزان می توانند ضمن برخورداری ازبرنامه های کتابخانه های عمومی، بصورت نیم بها به عضویت کتابخانه های عمومی شهرستان درآیند. گلشن شیر محمدی با بیان اینکه فراخوان جشنواره کتابخوانی رضوی از فروردین ماه آغاز شده و تا اوایل تیر ماه سال جاری ادامه خواهد داشت از کلیه ادارات خواست تا با تعامل بیشتر اداره کتابخانه های عمومی را نسبت به اطلاع رسانی و جذب مشارکت برای برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی یاری نمایند. وی تصریح کرد: متقاضیان جشنواره کتابخوانی رضوی می توانند با مراجعه به سایت کتابخانه علامه طباطبایی شهرستان فردیس به آدرس alameamini91.blogfa.com فایل پی دی اف کتاب های مربوط به مسابقه را دریافت و در مسابقه جشنواره رضوی شرکت کنند. وی با اشاره به کمبود فضای کتابخانه در شهرستان فردیس بر لزوم مشارکت سایر نهادها بویژه شهرداری ها برای افزایش سرانه کتابخانه شهرستان تأکید کرد و افزود: ساخت قرائتخانه در محل پارک ها و فرهنگسراها از تعهدات شهرداری است که قرار است شهرداری مشکین دشت بخشی از طبقه دوم فرهنگسرای بعثت را به سالن قرائتخانه اختصاص دهد. شیرمحمدی با اشاره به طرح توسعه کتابخانه مقدس اردبیلی در شهرک منظریه گفت: اجرای این طرح نیازمند هماهنگی و همکاری بیشتر نهاد ها و ادارات شهرستان به منظور اخذ پروانه و مجوز نظام مهندسی است که امیدواریم ابا تعامل ادارات بتوانیم به این مهم دست یابیم. در این نشست با حضور نماینده تعاونی مسکن کمیته ی امداد امام خمینی (ره) مقرر شدکه از سوی این نهاد، زمینی در شهرک 110 برای ساخت و احداث کتابخانه عمومی با تعیین بازه زمانی مشخص به انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان فردیس واگذار شود تا انجمن در این بازه زمانی نسبت به احداث آن اقدام نماید. همچنین مقرر شد در نشستی با حضور فرماندار و نماینده حقوقی نهاد کتابخانه های عمومی کشور ، سهم نیم درصدی کتابخانه های عمومی از شهرداری مشکین دشت، برای احداث کتابخانه شهرک بعثت تخصیص داده شود. علاوه بر آن شهرداری مشکین دشت مبلغی معادل 200 میلیون تومان برای احداث این کتابخانه اختصاص داده و مابقی اعتبار از طریق انجمن خیرین کتابخانه ساز تأمین گردد. سهم نیم درصدی کتابخانه های عمومی فردیس از بودجه عمرانی شهرداری کرج که هنوز محقق نشده، جزو مطالبات شهر فردیس از شهرداری کرج می باشد و همزمان با استقلال شورا و شهرداری فردیس، از طریق فرمانداری پیگیری خواهد شد.
گفتنی است در هر جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس از سوی یکی از اعضا کتابی معرفی می شود. در این نشست کتاب" 10 مهارت زندگی " توسط دکتر فلاح نژاد معاونت سیاسی انتظامی فرمانداری معرفی شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود