29 آذر 1395
شماره خبر: 171549

69 مقام آور کشوری و بین المللی در آموزش و پرورش کرج تجلیل شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

69 مقام آور کشوری و بین المللی در آموزش و پرورش کرج تجلیل شدند


69 معلم و دانش آموزمحقق وپژوهشگر مقام آور کشوری و بین المللی با حضور خانواده معظم شهدا، مسئولان استانی و منطقه ای روز دوشنبه در دبیرستان فرزانگان 3 آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج تجلیل شدند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج در این آئین گفت : پژوهش بزرگترین سرمایه برای کشور محسوب می شود زیرا این سرمایه ارزشمند توسط نیروی انسانی که سرمایه اصلی هر کشوری را تشکیل می دهد محقق می شود. عبدالکریم رستمی اظهار کرد: تحقیق و پژوهش در هدایت نیروی انسانی به سمت توسعه پایدار جامعه نقشی اساسی دارد لذا در عرصه تعلیم و تربیت به این مهم در سال های اخیر در محور توجه قرار گرفته تا معلمان و دانش آموزان در این مسیر که رشد و بالندگی جامعه را در پی دارد حرکت کنند. وی از پژوهش بعنوان یک نقش کلیدی و زیرساختی برای توسعه کشور یاد کرد و خاطر نشان شد: تحقیق و پژوهش موجب تحقق هویت ملی در جامعه می شود که بدون تردید برای رسیدن به اهداف ترسیم شده کشور در عرصه علمی باید به این مهم نگاه عمیقی شود. مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج بیان کرد: برای تشویق و هدایت معلمان و دانش آموزان در این بخش باید برنامه های حمایتی در سطوح کشوری و استانی از جمله در استان البرز در دستور کار قرار گیرد. رستمی را حل بسیاری از مشکلات جامعه را منوط به توجه به بخش تحقیق و پژوهش دانست و اضافه کرد: خوشبختانه در آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج در طول یک سال گذشته با اقدامات فرهنگی - آموزشی که در زمینه پژوهش با هدف ترویج فرهنگ پژوهش در مدارس صورت گرفت شاهد رشد 120 درصدی شرکت کنندگان در این حوزه شدیم. وی در ادامه به اهداف برگزاری آئین هفته بزرگداشت پژوهش در این ناحیه اشاره و اظهار کرد: تقدیر از معلمان و دانش آموزان پژوهشگر، طرح مسائل و مشکلات حوزه پژوهش ، تقویت روحیه پژوهش در بین فعالان عرصه تعلیم و تربیت و تاکید بر ضرورت و تقویت پژوهش در مدارس از جمله اهداف این نشست علمی ، فرهنگی و پژوهشی را تشکیل می دهد. مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج به برتر شناخته شدن 640 اثر پژوهشی در این ناحیه پرداخت و افزود: از آثار برگزیده معلمان در قالب اقدام پژوهی را به ترتیب 5 و 10 اثر برگزیده کشوری و استانی تشکیل می دهند. رستمی بیان کرد: در آئین از 50 معلم نیز به دلیل شرکت در طرح قرآن پژوهی که شامل 30 اقتباس 30 نکته کلیدی با موضوع اقتصاد مقاومتی بود تجلیل شد.
وی اضافه کرد: در جمع پژوهشگران عرصه تعلیم و تربیت از 4 دانش آموز مقام آور در مسابقات جهانی محاسبات ذهنی(ucmas) به نام های مهزیار رضایی، نیکا رستمی، پارسا فرخی و سید مهدی علوی و مدیر خلاق و اهل پژوهش این مرکز سمیه غلامی که در سطح استان البرز فعالیت آموزشی و فرهنگی در این زمینه دارند نیز تجلیل شد. در این آئین با اهدا لوح سپاس و هدیه از فعالان عرصه پژوهش در آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج تجلیل شد. در حاشیه مسئولان و پژوهشگران از نمایشگاه پژوهش سپنته 11 ( پژوهش گران نوجوان ) که به همت دانش آموزان و معلمان دبیرستان فرزانگان 3 آموزش و پرورش ناحیه سه کرج برپا شده بود بازدید کردند. مدیر دبیرستان دخترانه زانگاه 3 آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج در بازدید مسئولان و معلمان از این نمایشگاه گفت : در این نمایشگاه دستاوردهای علمی، پژوهشی و هنری دانش آموزان با نگرش و ذوق هنری ویژه ای به نمایش گذاشته شده است. زهره مهریاری اظهار کرد: در یازده سال متوالی است که نمایشگاه به نام نمایشگاه سپنته 11 در این مدرسه بر پا می شود و در آن آثاری زیبایی از دانش آموزان و معلمان در معرض دید عموم قرار می گیرد. وی بیان کرد: در این نمایشگاه 156 دانش آموز در قالب 54 گروه پژوهشی ، هنری با همراهی معلمان خود اقدام به تحقیق و پژوهش کرده و آثارشان را به نمایش گذاشته اند. لازم به ذکر است در بخش جنبی این نمایشگاه آثار قومیت های ایرانی با محوریت آداب و رسوم و غذاهای محلی - سنتی از 12 استان کشور به نمایش در آمده است. آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج حدود 90 هزار دانش آموز دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود