29 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 163260

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز:باید از هنرمند متعهد حمایت شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز:باید از هنرمند متعهد حمایت شود


مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: باید از هنرمند متعهد حمایت شود و در این زمینه ارشاد برنامه ویژه‌ای برای حمایت از آثار فاخر هنری دارد.
سیدموسی حسینی‌کاشانی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس رهایی که هم اکنون در حال برگزاری است، طی سخنانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است و امروز در جهان شاهد هستیم که پیام انقلاب اسلامی ایران به گوش جهانیان رسیده است. وی افزود: دشمنان اسلام و انقلاب نیز به خوبی دریافته‌اند که این مردم با جنگ نظامی و تحریم اقتصادی و فشارهای مختلف به زانو در نمی‌آیند، به همین دلیل توطئه تهاجم فرهنگی را طی سال‌های اخیر در دستور کار خود قرار داده‌اند. مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تصریح کرد: به همین دلیل است که دلسوزان اسلام و انقلاب و به ویژه مقام عظمای ولایت بارها تاکید فرموده‌اند که همه مردم و مسؤولان به ویژه نهادهای متولی امور فرهنگی باید آماده مقابله با تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان باشند.
حسینی‌کاشانی افزود: در راستای تحقق منویات ولایت، اداره کل ارشاد استان البرز برنامه‌های ویژه‌ای برای حمایت از هنرمندان متعهد و هنر فاخر در دستور کار دارد. حسینی‌کاشانی با اشاره به نقش و تاثیر هنر در جوامع گفت: امروز هنرمندان متعهد ما آثاری خلق می‌کنند که اثرگذاری آن فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران رفته است. وی تاکید کرد: فرهنگ و هنر فاخر اسلامی و ایرانی ما در جهان جایگاه ممتازی دارد و باید با برنامه‌ریزی مناسب و حمایت از هنرمندان خلاق این فرهنگ را تقویت کنیم. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه هنرمند باید در جامعه مورد احترام باشد، گفت: هنرمند خلاق و متعهدی که در چارچوب قوانین و ضوابط و با وجود کمبود امکانات فعالیت می‌کند، لایق احترام است و نه برخورد. حسینی‌کاشانی گفت: ما اگر به هنرمند خود احترام نگذاریم و از آثار فاخر هنری و هنرمندان حمایت نکنیم، نمی‌توانیم فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی خود را به جهانیان به درستی معرفی و عرضه کنیم. دبیر جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس رهایی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری این جشنواره به میزبانی استان البرز اشاره کرد و گفت: در ابتدا 500 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. حسینی‌کاشانی افزود: پس از بررسی آثار ارائه شده به دبیرخانه، 100 اثر مجوز ورود به مرحله نهایی را پیدا کردند.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که برگزاری این جشنواره نقش مهمی در توسعه و پیشرفت هنر استان البرز داشته باشد.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود