8 آذر 1391
شماره خبر: 15686

طرح مهندسین فردا به صورت پایلوت در البرز اجرا شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

طرح مهندسین فردا به صورت پایلوت در البرز اجرا شد

سپیدار آنلاین: معاون آموزشی مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای کشور گفت: طرح مهندسین فردا به منظور ارائه آموزشهای مهارتی با هدف کسب موقعیت های بهتر در اشتغال در 3 مقطع کودکان، نوجوانان و جوانان در استان البرز اجرا شد.
فرشید برهان آزاد در خصوص طرح مهندسین فردا که در مرکز تربیت مربی کشور اجرا شد، گفت: این طرح در تابستان سال جاری به صورت پایلوت در سه مقطع کودکان، نوجوانان و جوانان در مرکز تربیت مربی کشور مستقر در کرج برگزار شد و پس از اتمام موفقیت آمیز دوره، در مراکز فنی و حرفه ای شهرستانهای تهران، کرج و کرمانشاه نیز آغاز شده است. وی با بیان اینکه این طرح در دو مقطع کودکان و نوجوانان از سن 7 تا 15 سال را در برمی گیرد، افزود: برای جوانان حدود 22 سال در نظرگرفته شده تا در صورت دانشجو یا شاغل بودن نیز بتوانند از امکانات این طرح استفاده کنند. برهان آزاد افزود: طرح مهندسین فردا با هدف ارائه آموزشهای مهارتی از سنین کودکی و نوجوانی طراحی شده و از سال جاری در تمام مراکز فنی و حرفه ای سراسر کشور که متولی آموزشهای مهارتی است، اجرا می شود. وی ادامه داد: این دوره ها رایگان بوده بوده و با شروع سال تحصیلی و به دلیل مشغله های تحصیلی دانش آموزان، در بعضی روزهای هفته و به مدت 4 تا 6 ساعت ولی در تمام سال برگزار می شود. برهان آزاد از رشته های رباتیک، خلاقیت و نوآوری، بازیهای ریاضی، موشکهای آبی، الکترونیک کاربردی، سازه های ماکارونی، شطرنج و آموزش مهارتهای هفتگانه رایانه به عنوان رشته های ارائه شده در این دوره ها نام برد. معاون آموزشی مرکز تربیت مربی و پژوهش های فی و حرفه ای کشور با بیان اینکه رسالت این مرکز تربیت مربیان آموزشهای فنی و حرفه ای است، یادآور شد: البته مربیان طرح مهندسین فردا برای ارائه آخرین دستاوردهای آموزشی در دوره های بازآموزی تخصصی این مرکز شرکت کرده و این آموزشها را در مراکز فنی و حرفه ای استان محل خدمت شان به کارآموزان ارائه می دهند.
برهان آزاد ضمن تاکید بر ضرورت آشنایی کودکان و نوجوانان با رشته های مهارتی و تسلط آنها در دست کم یک فن و تخصص گفت: خانواده ها می توانند با مراجعه با مراکز فنی و حرفه ای محل سکونت خود، فرزندانشان را برای شرکت در این دوره ها نام نویسی کنند.
همکاری انجمن نخبگان و ریاضی در طرح مهندسان فردا
برهان آزاد همچنین از انعقاد تفاهم نامه هایی با انجمن های نخبگان و ریاضی خبر داد و گفت: طی این تفاهم نامه ها از استادان این انجمنها برای رشته های خلاقیت و نوآوری و ریاضی استفاده می شود. به گفته وی 160 کودک و نوجوانان در دوره تابستانی این طرح در مرکز تربیت مربی آموزش دیدند.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود