20 آبان 1394
شماره خبر: 152661

مدرسه محوری شاخصه مهم در ورزش های پارالمپیاد است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

مدرسه محوری شاخصه مهم در ورزش های پارالمپیاد است


معاون سنجش پیشگیری و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، گفت: مدرسه محوری یک شاخصه اصلی در ورزش های پاراالمپیاد است.
عظیم عراقی در دومین جشنواره پارا المپیاد ورزشی مدارس استثنایی استان البرز، افزود: یکی از اهداف اصلی این معاونت فعالیت های ورزشی دانش آموزان استثنایی است که پیگیری خلاقیت محوری است که درسرلوحه ماموریت های خود قرار داده ایم . وی اضافه کرد: بحث پاراالمپیاد ورزشی درون مدرسه دراصل به شکلی است که دانش آموزان یک سری بازی ها و ورزش ها را بر حسب استعداد ها و توانایی ها باتوجه به نیاز ویژه خود انجام می دهند و استعداد های آن ها مورد سنجش قرارمی گیرد.وی گفت: معمولا درمدارس استثنایی دانش آموزان و مربیان ورزشی استعداد یابی و توانایی ها را سنجش می کنند و بعد با آنها تمرین می کنند . وی خاطرنشان کرد: دراصل ماموریت اصلی درمدارس استثنایی بحث مناسب سازی فضای ورزشی است که شرایطی به وجو د بیاید تا دانش آموزان بتوانند فعالیت ورزشی خود را به خوبی انجام دهند عراقی در خصوص وضعیت اعتباری برای این مدارس افزود: امسال اعتبارات خوبی برای دانش اموزان استثنایی درنظرگرفته شده که به استان ها ابلاغ شده است . وی درخصوص وضعیت استان البرز نیز یادآورشد که استان البرز دارای ویژگی های خود دربحث تربیت دانش اموزان دربعد ورزشی و پرورشی است که دانش آموزان درگروه های مختلف توانستند دراین مرحله پاراالمپیاد شرکت کنند . این مسئول گفت : ما دراین جشنواره ها هدف مسابقه و مدال آوری نداریم بلکه سنجش و سلامت بودن روان وفکرو جسم دانش آموزان مهم است . مدیر تربیت بدنی مدارس استثنایی آموزش وپرورش کشور نیزگفت: هدف این جشنواره ها جلب مشارکت حداکثری دانش اموزان است. علی حجابی افزود: دانش آموزان درمدارس باتوجه به علایق خو د وتوانمندی های خود را به نمایش گذاشته و درعرصه ورزشی فعالیت می کنند. وی گفت : برای ما ورزش ها ی تخصصی ملاک نیست بلکه دانش آموزی که حتی کمترین توانمندی ورزشی را درخود می بیند وارد گود ورزشی خواهد شد. حجابی افزود: رویکرد آموزش و پرورش بحث همگانی کردن ورزش درمدارس است و تربیت بدنی به معنی واقعی کمک به تربیت ورزشی دانش آموزان و توانمندی جسمی و روحی آن ها است .
وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره ها ی پاراالمپیادها بستری ایجاد می کند تا دانش آموزان بتوانند معلولیت خود را پیشگیری و کنترل کنند . حجابی به مشارکت رسانه ها درامر اطلاع رسانی در زمینه توانمندی ها دانش آموزان استثنایی اشاره کرد وافزود: با این مشارکت می توان به خانواده ها آموزش داد تا بدانند فرزندان آنها می توانند موفق شده و امید به زندگی آنها بیشتر شود . وی گفت : نتایج المپیاد های مدرسه ای به استانی و بعد به کشوری راه می یابد که درتابستان سال 94 درمسابقه های کشوری بیش از 2هزار دانش آموز استثنایی در 25استان کشور شرکت کردند که نسبت به جمعیت 70 هزارنفری دانش آموزان استثنایی رقم بسیارخوبی است . حسن نوروزی مدیرکل مدارس استثنایی استان البرزنیز دراین زمینه گفت : درحال حاضر 18 مدرسه استثنایی دراستان البرز وجودد ارد که امروزبه طور همزمان دومین جشنواره پارالمپیاد ورزشی آغازشده است . وی اضافه کرد: این جشنواره ها ازامروز آغازشده و تا پایان سال تحصیلی جاری ادامه دارد .وی گفت : این جشنواره ها در رشته های پرتاب دارت ، طناب کشی ، گلبال ، بوچیا ، تنیس روی میز ، دومیدانی ، فوتسال ، پرتاب توپ ، بسکتبال درحلقه دربین بیش از 2هزارو 400 دانش آموز برگزارمی شود .
نوروزی گفت : درسال تابستان سال 94نیز 100دانش آموز درمسابقه های کشوری شرکت کردند که جز پنج استان برترکشور شده ایم .

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود