علل موثر بر افت تحصیلی دانش آموزان اول ابتدایی البرزی بررسی شد
سپیدارآنلاین: گروه فرهنگی
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: دلایل و عوامل موثربر افت تحصیلی دانش آموزان پایه اول ابتدایی در خرداد ماه سال تحصیلی 94-93 مورد بررسی قرار گرفت.
جعفر مقیمی افزود: دراجرای بخشنامه شماره 200.23720 مورخ 16 اردیبهشت ماه سال جاری معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با موضوع بررسی وضعیت دانش آموزان پایه اول ابتدایی که در خرداد ماه سال تحصیلی 94-93 شرایط انتخاب پایه اول را کسب کرده بودند اقداماتی همچون طرح موضوع در کمیته آموزش ابتدایی استان، تهیه و ارسال شیوه نامه تحت همین عنوان و ... در دستورکار معاون آموزش ابتدایی استان قرار گرفت. وی اظهار داشت: از میان دانش آموزان پایه اول ابتدایی 451 نفر در خرداد ماه سال جاری شرایط ارتقاءپایه دوم را کسب نکرده بودند که برابر با 1.15 درصد دانش آموزان پایه اول می باشد. مقیمی خاطرنشان کرد: حدود 55 درصد دانش آموزان ارتقاء نیافته جزو دانش آموزان ورودی به استان می باشند که نشان می دهد استان برای بهبود وضعیت آن ها گام هایی از قبیل فرهنگ سازی برای شرکت در کلاس های آمادگی دو زبانه را در دستورکار خود قرار دهد. وی گفت: بر اساس نتایج به دست آمده از تعداد دانش آموزان ارتقاء نیافته (ورودی ها) 55 درصد نیز پسر می باشند. معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز همچنین به نقش سواد اولیاء در ارتقای دانش آموزان اشاره کرد و افزود: بیشترین دانش آموزان ارتقاء نیافته مربوط به خانواده هایی است که والدین آن ها دارای سطح سواد پایین تر از دیپلم هستند. وی اظهار داشت: رابطه مستقیمی بین عدم وجود کتابخانه کلاسی و استفاده از کلاس های هوشمند در مدارس با دانش آموزان ارتقاء نیافته وجود دارد. وی همچنین نقش تراکم کلاس درس را در وضعیت آموزشی مهم دانست و اضافه کرد: طبق برنامه ریزی های به عمل آمده برای سال تحصیلی 95-94 ضمن جذب و نگهداشت تمام لازم التعلیم ها در مدارس زمینه کیفیت بخشیدن به فعالیت های آموزشی را مهیا سازیم. حدود 38هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی گذشته در این استان مشغول به تحصیل بودند.
منبع ایرنا