8 آذر 1393
شماره خبر: 132662

60 درصد مدراس البرز در برابر بلایای طبیعی ایمن هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

60 درصد مدراس البرز در برابر بلایای طبیعی ایمن هستند


معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز از ایمن بودن 60 درصد مدارس استان دربرابر حوادث طبیعی خبر داد.
شانزدهمین مرحله از مانور پیشگیری از زلزله در مدارس استان البرز با برگزاری مراسم متمرکز استانی در مدرسه شاهد حضرت فاطمه الزهرا (س) شهرستان ساوجبلاغ اجرا شد.
یوسف دانشور معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در حاشیه این مراسم در خصوص ایمنی مدارس استان گفت: 60 درصد از مدارس استان البرز در برابر خطرات طبیعی ایمن هستند و لازم است مسئولان استانی برای جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی در مدارس تدبیر ویژه ای اندیشیده و به کمک آموزش و پرورش بیایند.
وی ادامه داد: تلاش شده است با انجام آموزش های پیشگیرانه دانش آموزان را با این وقایع آشنا کنیم از این رو تشریح حوادث و چگونگی مقابله با آنها به صورت تئوری در برنامه های درسی گنجانده شده است. معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز اظهار داشت: همچنین با همکاری اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی آموزش های پیشگیری به صورت عملی به منظور افزایش سطح آگاهی و همچنین مهارت برخورد با حوادث برای دانش آموزان در پایگاه های اوقات فراغت ارائه می شود. دانشور تصریح کرد: حدود 417 هزار دانش آموز در استان البرز مشغول به تحصیل هستند که هر کدام از گروه های تحصیلی متناسب با شرایط سنی آموزش های لازم را در مدرسه فراخواهند گرفت. وی افزود: امروز نیز همزمان با سراسر استان دانش آموزان در مدرسه فاطمه الزهرا (س) به صورت عملی آموزشهای خود در حوزه پناه گیری، خروج، امداد رسانی، استقرار در نقاط امن را به نمایش گذاشتند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود