14 آبان 1393
شماره خبر: 131199

اختصاص سیصد میلیون تومان کتاب برای مراکز هنری و فرهنگی

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

اختصاص سیصد میلیون تومان کتاب برای مراکز هنری و فرهنگی


سرپرست معاونت فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز از اختصاص سه میلیارد ریال برای تجهیز مراکز هنری و فرهنگی به کتاب خبر داد.
محمد طاهری معاونت فرهنگی مطبوعاتی این اداره کل در جمع خبرنگاران گفت: در راستای حمایت از ناشران استانی ، ۹۰۰ میلیون ریال کتاب نیز از ناشران البرز خریداری شده است. وی در بخش دیگر صحبت های خود با اشاره به قرار گرفتن استان البرز در جایگاه هشتم کشور در تولیدات کتاب ، اظهار داشت : در شش ماه نخست سال جاری 260 عنوان کتاب در استان البرز تولید شده است. طاهری کتاب و مطالعه آن را یکی از شاخصه های توسعه فرهنگ دانست و بیان کرد: برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی از جمله نمایشگاه کتاب، جلسات نقد و بررسی کتاب ، مسابقه های کتابخوانی و معرفی ناشران برتر و تجلیل از نویسندگان می تواند ما را در تحقق این اهداف کمک نماید.
وی با بیان این که در آینده ای نزدیک میزان تولید کتاب در البرز افزایش می یابد ، یادآور شد: بیش از هزار نویسنده در البرز فعالیت می کنند و بسیاری از نویسندگان نیز منتظر دریافت پروانه نشر آثار خود هستند.
اختصاص بیش از یکصد غرفه به نمایشگاه کتاب البرز
سرپرست معاونت فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه کتاب استانی و تخفیف 30 درصدی کتاب در آن گفت: این نمایشگاه از ۱۸ تا ۲۴ آبان ماه جاری در موسسه گلستان گلشهر با حضور ۸۰ ناشر استانی در ۱۳۸ غرفه برگزار می شود. طاهری افزود: با توجه به نشر بسیاری از کتاب ها در فضای مجازی ، در نمایشگاه کتاب استان ۴۸ غرفه به رسانه های دیجیتال اختصاص داده شده است ، ضمن آن در کنار دو نمایشگاه کتاب و رسانه های دیجیتال ، ۵۲ غرفه نیز هم به نمایشگاه مد و لباس اختصاص داده شده است. طاهری ، نشست های تخصصی اهل قلم، سبک زندگی، عفاف ، حجاب و مهدویت با موضوع آگاه سازی عرفان های نوظهور و فرقه ضاله را از بخش های جنبی پنجمین نمایشگاه کتاب استان البرز برشمرد. .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود