11 شهریور 1393
شماره خبر: 128563

نسل آینده ساز را باید از عوارض کم تحرکی نجات دهیم

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

نسل آینده ساز را باید از عوارض کم تحرکی نجات دهیم


معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش با بیان اینکه کم تحرکی سلامت جامعه را نشانه رفته است، گفت : با اجرای برنامه های مختلف، نسل آینده ساز را باید از عوارض کم تحرکی نجات دهیم.
مهرزاد حمیدیˈ در آیین بهره برداری از استخر سرپوشیده ناحیه چهار آموزش و پرورش کرج افزود: نسل کنونی جامعه، نسلی نشسته و دارای فقر حرکتی ناشی از فرو رفتن در چمبره اینترنت، آپارتمان نشینی و زندگی ماشینی است. وی ادامه داد: چاقی مفرط ناشی از یکجا نشینی بیماری های خانمانسوزی مانند دیابت ، قلب وعروق ، نقرس ، پوکی استخوان و آرتروز را به همراه دارد. حمیدی گفت: همه این عوارض نتیجه دور شدن انسان از زندگی طبیعی است، هر قدرکم تحرک باشیم، دچار فقر حرکتی می شویم و اندام حیاتی بدن کارایی خود را از دست می دهند. معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش افزود: در زمان حاضر، سرگرم شدن نوجوانان و جوانان به فعالیت های درسی بدون داشتن تحرک لازم یک مشکل اساسی برای سلامتی آنان به شمار می رود.وی خا طرنشان کرد: مهارت روزمره زندگی مثل نشاط و شادابی ازیاد رفته است و اگر بخواهیم چرخ پیشرفت کشور را حرکت دهیم باید ابتدا شهروندان سالم داشته باشیم ، درغیر این صورت آسیب زیادی خواهیم دید. حمیدی اظهار کرد: باید تلاش کنیم ورزش را از حاشیه به متن ببریم، در کشور ما برخی خانواده ها به فرزندان خود می گویند برو بازی کن تا از وی دورشوند و خود به استراحت بپردازند، اما در کشورهای توسعه یافته خانواده فرزند را به ورزش تشویق می کند تا سالم بماند. معاون وزارت آموزش و پرورش ، رونق بخشی به المپیادهای ورزشی دانش آموزی یکی از برنامه های این وزارتخانه نام برد و گفت: اگر رقابت های ورزشی دانش آموزی متوقف شود ورزش همگانی و قهرمانی تعطیل خواهد شد. وی اظهارکرد: از امسال قراراست علاوه بر برگزاری المیپادهای ورزشی در کشور، به صورت آموزشگاهی حتی بین کلاسی و درون مدرسه ای این نوع المپیادها دنبال شود. حمیدی ادامه داد: با اجرای این طرح سه میلیون نفر به چرخه ورزش کشور افزوده می شوند و نشاط و شادابی به دانش آموزان بازگردانده خواهد شد. وی افزود: امروز نبض ورزش کشور به ویژه ورزش دانش آموزی کند حرکت می کند لیکن با استعدادیایی درصدد پویایی و سرعت بخشی به این بخش هستیم . معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در وضعیت کنونی و با توجه به منابع مالی محدود، مدیریت کردن امور سخت است اما ما تسلیم نخواهیم شد.
در این آیین اعلام شد: استخرآموزش و پرورش ناحیه چهار کرج به مساحت یک هزارو 600 مترمربع با صرف 20 میلیارد ریال ساخته شده است. جمعیت دانش آموزی کشور بیش از 12 میلیون نفر است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود