23 فروردین 1393
شماره خبر: 119528

حوزه هنری البرز 12 عنوان کتاب چاپ کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

حوزه هنری البرز 12 عنوان کتاب چاپ کرد


برخی از دستاوردهای حوزه هنری البرز در سالی که گذشت، چاپ 12 عنوان کتاب، کسب رتبه های کشوری توسط هنرمندان شاعر در بخش شعر آیینی، درخشش 6 هنرمند عکاس در عرصه های کشوری، برگزاری سه "ورک شاپ" توسط هنرمندان گرافیک و برگزاری اولین دوره از جشنواره فیلم فجر بود.
اخباری که از حوزه هنری البرز در سال گذشته منتشر شد حاکی از روزهای پر مشغله ای بود که پشت سر نهاده شد، هنرمندان البرزی در سطح استان و کشور خوش درخشیدند. سینماهای شهرستان کرج پس از مدتها به همت حوزه هنری در برگزاری اولین دوره از جشنواره فیلم فجر جانی دوباره یافتند و چهره های مخاطبین فیلم های این دوره از فیلم فجر پس از خروج از سینماها نشان از رضایتمندی آنان داشت. عبدالحمید قره داغی رییس حوزه هنری البرز با اشاره به عملکرد حوزه هنری البرز در سالی که گذشت، با بیان این مطلب اظهار داشت: اگر چه سال 92 برای حوزه هنری البرز در سطح عالی نبود اما عملکرد قابل قبولی توسط هنرمندان ارائه شد. قره داغی در ادامه تاکید کرد: هنرمندان البرزی در سال گذشته به شکل شاخص در عرصه ادبیات فعالیت های خوبی داشتند و ماحصل آن چاپ 12 عنوان کتاب با عنوان های، 3 جلد تاریخ شفاهی، 5 جلد زندگی نامه داستانی، 3 جلد مجموعه شعر جوان البرز، 1 جلد نمایشنامه بود، بزرگداشت هنرمند غزل سرا و ترانه سرای البرزی که از اساتید به نام کرج هستند نیز جزو برنامه های حوزه هنری در سالی که گذشت، بود. این مسئول تصریح کرد: جلسات متعدد شعر آیینی در سال گذشته به طور مستمر برگزار شد و حاصل این جلسات درخشیدن هنرمندان شاعر در عرصه های کشوری بود.
هنر ادبیات در البرز روند رو به رشدی دارد
وی با اشاره به اینکه ادبیات یکی از شاخصه های رو به رشد در استان البرز است، در ادامه یادآور شد: در عرصه ادبیات وضعیت مناسب و رو به رشد است وجود آثار مرحوم ثروتیان و اساتید بزرگ دیگر در این رشته گواه ما در این موضوع است. قره داغی با اشاره به هنر عکاسی در البرز گفت: برگزاری کارگاههای متعدد در طول سال و درخشش 6 عکاس و دریافت جوایز بین المللی نشان از فعالیت خوب هنرمندان عکاس دارد و نکته جالب توجه این است که هنر هنرمندان عکاس البرزی به خوبی در استان های کشور شناخته شده است. این مسئول در رابطه با روند رو به رشد هنر گرافیک در البرز بیان کرد: در عرصه گرافیک در سطح استان فعالیت جدی صورت گرفته است برگزاری 3 ورک شاپ از جمله فعالیتهای هنرمندان حال حاضر در رشته گرافیک است و امیدواریم به زودی خانه گرافیک استان نیز راه اندازی شود چرا که رشد خانه گرافیک و هنرهای تجسمی به ما کمک می کند تا در دیگر حوزه های هنری ورود پیدا کنیم.
تبلیغات در برگزاری جشنواره فیلم فجر ضعیف بود
وی افزود: در حوزه هنرهای تصویری توفیق چندانی نداشته ایم ولی برگزاری اولین دوره از فیلم فجر در استان کار بزرگی بود که نویدبخش آینده ای خوب در رشته هنر تصویری است.
قره داغی در جواب این سوال مبنی بر اینکه چرا تبلیغات در زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر در شهرستان کرج ضعیف بود؟ گفت: شهرداری کرج در اجرای برنامه های تبلیغاتی با حوزه هنری همکاری خوبی نداشت به طوری که در برخی از مناطق شهر بنرهای تبلیغاتی نصب می شد و فردای همان روز توسط برخی از سازمان های وابسته به شهرداری برداشته می شد. رییس حوزه هنری البرز در ادامه با اشاره به فلسفه حوزه هنری در قبال هنر و هنرمند در جامعه، تاکید کرد: حوزه هنری در زمینه های هنری با مضمون و محتوای ارزشی ایفای نقش کند و هنر و هنرمند را پشتیبانی می نماید.
با نظام مند شدن وضعیت بودجه در اردیبهشت ماه سال جاری دفتر موسیقی حوزه هنری

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود