29 شهریور 1391
شماره خبر: 11851

دستاوردهای علمی کشور برگرفته از روحیه ایثار در دفاع مقدس است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

دستاوردهای علمی کشور برگرفته از روحیه ایثار در دفاع مقدس است

سپیدار آنلاین: مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز گفت: با اتکا به روحیه ایثار در دفاع مقدس دستاوردهای بسیار بزرگی در حوزه‌های مختلف از جمله فناوری دفاعی، هسته‌ای و علمی طی سال‌های اخیر کسب کرده‌ایم.
نادر ادیبی اظهار داشت: در طول تاریخ هر ملتی، روزها و رویدادهایی وجود دارد که مسیر حرکت آن ملت در تاریخ را تغییر می‌دهد. وی تصریح کرد: این رویدادها ممکن است برای جوامع مختلف دارای تاثیرها و آثار متعدد و حتی متضاد باشد، به عبارتی یک واقعه تاریخی در برخی اوقات ملت‌ها را به سمت پیشرفت سوق داده و یا اینکه در برابر حرکت آنها مانع ایجاد می‌کند. مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس البرز با اشاره به حمله ناجوانمردانه ارتش جنایتکار رژیم بعث عراق و حمایت بیش از 40 کشور غربی از متجاوزان در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در آن مقطع غربی‌ها تصور می‌کردند که با یک حمله نظامی ایران را تصرف کرده و می‌توانند رژیم منفور و سرسپرده پهلوی را مجددا بر سر کار آورده و منافع خود را در ایران بازگردانند.
غربی‌ها هنوز ملت ایران را نشناخته‌اند
ادیبی تاکید کرد: البته آنها ملت ایران را نمی‌شناختند و از روحیه شهادت‌طلبی، ایثار و فداکاری آنها در راه تحقق اهداف اسلام و انقلاب بی‌اطلاع بودند. وی افزود: به همین دلیل برنامه رژیم منفور بعث عراق و کشورهای غربی حامی ارتش متجاوز این کشور برای تصرف 3 روزه ایران حتی در 8 سال نیز عملی نشد. مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس البرز با اشاره به رهنمودهای رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی و همچنین بنیانگذار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه جنگ تحمیلی برای ما برکات بسیاری داشت، گفت: این جمله به معنی آن نیست که ما از جنگ و لشگرکشی استقبال می‌کنیم، اما بدون شک جنگ تحمیلی و دفاع مقدس همانطور که رهبری عظیم‌الشان انقلاب فرمودند برای ما برکات بسیاری داشت. ادیبی تاکید کرد: یکی از این نعمات خودسازی ملت ایران و دست‌یابی به دانش‌های مختلف و خودکفایی در تامین نیازهای کشور بود،‌ چرا که غربی‌ها حتی سیم‌خاردار نیز به ما نمی‌فروختند، اما ما در شرایط جنگی توانستیم نیازهای خود را در داخل کشور و با اتکا به تخصص و تعهد جوانان مسلمان ایرانی تامین کنیم.
حفظ روحیه ایثارگری ضامن سربلندی ملت ایران است
وی بیان داشت: با وجود آنکه بیش از 2 دهه از پایان جنگ می‌گذرد، اما روحیه ایثار و فداکاری ملت ایران که در طول 8 سال دفاع مقدس تقویت شده بود، همچنان به کمک کشور آمده و با اتکا به همین روحیه دستاوردهای بسیار بزرگی در حوزه‌های مختلف از جمله فناوری دفاعی، هسته‌ای و علمی طی سال‌های اخیر کسب کرده‌ایم. ادیبی افزود: در حال حاضر نیز که کشورهای استکباری و استعمارگر تمام توان خود را برای تحریم و تهدید ایران اسلامی به میدان آورده‌اند، ما با همین روحیه و استفاده از هدایت‌های مدبرانه ولایت تمام تهدیدها را خنثی کرده‌ایم. وی در پایان تاکید کرد: بنابراین باید گفت که جنگ تحمیلی همچنان برکات بسیاری برای ملت ایران دارد و در صورت حفظ روحیه شهادت طلبی، ایثار و فداکاری می‌توانیم راه پر افتخاری را که در پیش گرفته‌ایم را با قدرت ادامه داده و همچنان در جهان سربلند و با عزت باشیم.




منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود