Logo

صفحه اصلي > اجتماعی > اقدامات صنعت آب و برق باید بیش از پیش به اطلاع افکار عمومی برسد

اقدامات صنعت آب و برق باید بیش از پیش به اطلاع افکار عمومی برسد


امروز, 14:36. نويسنده: monshi


نشست مدیران روابط‌عمومی صنعت آب و برق کشور در محل وزارت نیرو برگزار شد.
در این نشست که با حضور مانوش خطیبی؛ مدیرکل دفتر خصوصی‌سازی و مجامع وزارت نیرو، غلامحسین مقیمی؛ مدیرکل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، و جمعی از مدیران روابط عمومی شرکت‌های تابعه وزارت نیرو برگزار شد، بر ضرورت ارتقای جایگاه و تأمین منابع مالی روابط‌عمومی‌ در صنعت آب و برق تأکید شد.
خطیبی در این نشست با اشاره به اهداف ابلاغ آیین‌نامه جدید بودجه روابط‌عمومی شرکت‌های آب و برق گفت: "یکی از رویکردهای اصلی ما این است که اقدامات غرورآفرینی که در صنعت آب و برق کشور با تلاش‌های همکاران روابط‌عمومی رسانه‌ای می‌شود، بیش از پیش در افکار عمومی بازتاب یابد. تحقق این هدف بدون تأمین منابع کافی برای فعالیت‌های روابط‌عمومی امکان‌پذیر نیست."وی با تأکید بر نقش تعیین‌کننده روابط‌عمومی‌ در تشریح فرآیندهای جاری افزود: "جلسات متعددی برای تأمین اعتبارات مورد نیاز برگزار شد و نهایتاً با پیگیری دفتر روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو و حمایت وزیر نیرو، بخشنامه‌ای در خردادماه امسال ابلاغ شد.»
او گفت: «بخشنامه‌های ابلاغی در اختیار بازرسان و حسابرسان قانونی قرار می‌گیرد و اجرای آن‌ها در پایان سال مالی به‌طور دقیق رصد خواهد شد. در صورت عدم رعایت الزامات، گزارش حسابرسی موضوع را به‌عنوان بند تخلف درج خواهد کرد که می‌تواند تبعات قانونی برای شرکت‌ها در پی داشته باشد".
روابط‌عمومی‌ها؛ خط مقدم مدیریت مصرف
در ادامه، غلامحسین مقیمی مدیرکل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، با تأکید بر ضرورت استمرار فعالیت‌های اطلاع‌رسانی منسجم برای مدیریت مصرف آب و برق گفت: "روابط‌عمومی‌ها در خط مقدم فرهنگ‌سازی قرار دارند و وظیفه دارند با بهره‌گیری از ابزارهای رسانه‌ای، ضرورت صرفه‌جویی و مصرف بهینه را برای مردم تبیین کنند."وی با اشاره به پیوستن روابط‌عمومی وزارت نیرو به مجمع و تغییر شرایط کاری روابط‌عمومی‌های شرکت‌های زیرمجموعه افزود: "در حوزه روابط‌عمومی سه مطالبه اصلی داشتیم؛ جدی گرفته شدن این بخش، تخصیص بودجه مستقل و ابلاغ ساختار مشخص. با بخشنامه جدید، دو مطالبه نخست محقق شده و برای سومی نیز گام‌های عملیاتی برداشته شده است."مقیمی ادامه داد: "از این پس معیار ارزیابی عملکرد مدیران روابط‌عمومی، میزان اعتباری است که بتوانند جذب و به‌درستی هزینه کنند. روابط‌عمومی‌ها یکی از ارکان اصلی فعالیت شرکت‌ها محسوب می‌شوند و باید نسبت به وظایف خود در برابر مجامع و حسابرسان پاسخگو باشند".او همچنین با اشاره به تداوم پویش «ایران آباد» گفت: "این پویش همچنان در دستور کار قرار دارد و بر ارتقای آگاهی عمومی و مشارکت مردم در مصرف بهینه تمرکز خواهد داشت." وی تأکید کرد: "روابط‌عمومی‌ها با خلاقیت و نوآوری باید پیام‌های درست را به جامعه منتقل کنند تا ضمن کاهش مصرف، آرامش و پایداری در شبکه‌های آب و برق تضمین شود."در پایان نشست، بار دیگر بر اهمیت جایگاه روابط‌عمومی‌ها در صنعت آب و برق تأکید شد و حاضران بر این نکته اتفاق نظر داشتند که استمرار اطلاع‌رسانی شفاف، همراه با تأمین منابع مالی کافی، می‌تواند به ارتقای کارآمدی شرکت‌ها و افزایش اعتماد عمومی بینجامد.
این جلسه با حضور مدیر روابط‌ عمومی شرکت آب منطقه‌ای البرز و مشارکت برخط مدیر مالی و مجامع این شرکت برگزار شد.


بازگشت