صفحه اصلي > اجتماعی > دانشجوی آرمان خواه دانشجویی است که مطالبه گر باشد
دانشجوی آرمان خواه دانشجویی است که مطالبه گر باشد28 فروردین 1404. نويسنده: monshi |
دستیار سیاسی و رسانه ای رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست با دبیران کانون های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج ، نقش دانشجویان در مسیر پرچالش نخبگان برای ورود به ساختار تصمیم گیری در جامعه را ارزنده دانست. دستیار سیاسی و رسانه ای رئیس مجلس شورای اسلامی با توجه به سخنان مطرح شده از سوی حاضران در جلسه بیان داشت: ما اشکالاتی در ساختار حاکمیتی داریم و این اشکالات در سخنان شما به خوبی توصیف شد و مهم این است که این مسئله را چگونه بتوانیم برای خود حل نماییم. دکتر احدیان ابراز داشت: مهم این است که چگونه می شود در این ساختار موجود مشکل را حل کرد و کسی که تجربه دارد می بیند که که ضوابط کنار رفته و روابط موضوعیت پیدا کرده اند و رابطه جای شایستگی را گرفته است.وی افزود: دانشجو آرمان خواه دانشجویی است که طبیعت و ذات و جنسش با آدم جور باشد و اگر اینگونه نباشد دیگر این شخصیت دانشجو نیست صرف نگاه آرمان خواهی برای مطالبه گری ضروری و لازم است اگر می خواهیم یک دانشجو و یک جوان وارد ساختار حکمرانی شود و کمک کند به تصمیم گیری باید واقع بینی در کنار کارش باشد. احدیان گفت: شما باید خود را برای مسئله های حکمرانی کشور آماده کرده و به تناسب خودتان را عرضه کنید و پس از شناسایی مسئله بحران کشور و بیان دغدغه، در رابطه با این موضوع کار کرده، به عنوان یک کانون یا انجمن علمی یا یک تشکل سیاسی پاسخ تولید کنید البته این پاسخ ها لازمه پاسخ عالی وخلاقانه و قابل ارائه باشد و سپس عرضه شود و اینگونه است و خیلی از مسئولین می پذیرند.احدیان خاطر نشان ساخت: در نگاه کلی اولین نکته این است که حتما آرمان خواه واقع بین باشید و مسئله دوم پیدا کردن مسئله های کشور است. شاید بخش عمده ای از اساتید دانشگاه به طور خاص تر با مسئله ها و کشور هم پوشالی ندارند البته این دو طرفه است بخشی این که حاکمیت و حکمرانی به سراغ دانشگاه نرفته و به همین صورت هم اینکه دانشگاه به سراغ حاکمیت نرفته است. می توان واقع بینانه روی این موضوعات تمرکز کنید و بهترین شیوه هم برای این کار همین کانون ها انجمن های علمی و تشکل های دانشجویی هستند. وی بیان داشت: پیدا کردن مسئله هایی که شما نسبت به آن اشراف دارید یا دغدغه دارید یا در زمینه کار شما قرار می گیرد و بر سر آن متمرکز شوید مثلا به عنوان ناترازی انرژی کشور که موضوعی است که کانون و یا انجمن علمی می تواند با کمک دانشگاه بر روی آن تحقیق لازم بصورت تخصصی صورت دهد و راهکارهای راهبردی ارائه نماید که موثر خواهد بود. وی فضای رسانه را دیگر محور دانست و گفت: متاسفانه ساختارحکمرانی به شدت متاثر از جو زدگی رسانه ای است یعنی موضوعی که فرعی است به خاطر فعالسازی رسانه ای می شود موضوع اصلی و موضوعی که اصلی هست به خاطر فضاسازی رسانه ای گم می شود به عنوان مثال ناترازی در بخش انرژی کشور که سال های سال مسئله انرژی در کشور در فرع قرار گرفت و الان که بحران انرژی به وجود آمده کشوری که بزرگترین ذخایر نفت و گاز دنیا رو دارد و این موضوع می توانست بیست سال پیش موضوع اصلی کشور باشد که به اینجا نرسیپس رسانه تاثیر گذار است و دانشجو می تواند با استفاده از فضای رسانه خودش را عرضه کند و از ضعف رسانه نیز استفاده کند.. دکتر احدیان در پایان ابراز داشت: دانشجو موذن جامعه است و مشکل ما این است که الان در دانشگاه ها کسانی که باید موذن باشند ( کانون ها، تشکل ها و انجمن های دانشجویی) در تشخیص اولویت های کشور درست موذنی نمی کنند و بیشتر فضای رسانه ای رو تکرار می کنند موذنی جامعه الان دچار یک چالش جدی در این قضیه هست. وی خاطرنشان کرد: ارتباط با اندیشکده های موثر ، پارلمان های دانشجویی، مرکز پژوهش های مجلس و ... از جمله موضوعاتی است که دانشجویان می توانند با آنها ارتباط برقرار کرده و خود را عرضه نموده و با ارائه موضوع و پاسخ درست خود را عرضه کنند. بازگشت |