Logo

صفحه اصلي > اجتماعی > مهارت آموزی باید سرفصل آموزش مراکز دانشگاهی قرار گیرد

مهارت آموزی باید سرفصل آموزش مراکز دانشگاهی قرار گیرد


27 بهمن 1397. نويسنده: monshi
مهارت آموزی باید سرفصل آموزش مراکز دانشگاهی قرار گیرد


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: برای عبور از شرایط دشوار کنونی باید آموزش مهارت ها اولویت کاری مراکز دانشگاهی کشور قرار گیرد.
دکتر سید احمدرضا پیش بین در مراسم دانش آموختگی شماری از دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز در کرج افزود: امروز کشور به لحاظ تولید مدرک تحصیلی دارای رتبه بالایی درجهان است اما آنچه مورد نیاز جامعه بوده ، مهارت آموزی و داشتن جوانان دارای مهارت می باشد.وی گفت: اکنون تمام رشته هایی که حتی به صورت دولتی ایجاد شده نه تنها برای جامعه مشکل گشا نبوده بلکه سبب شده تا تعداد زیادی از جوانان با مدرک گرایی مواجه شوند.پیش بین با اشاره به اینکه در پنج سال اخیر تعداد دانش آموختگان مقطع دکترا هفت برابر افزایش یافته ، گفت: رمز موفقیت و کلید حل مشکلات در نظام آموزش عالی در گسترش آموزش های مهارتی است که نیاز به توسعه دارد.وی با اشاره به اینکه 27 سال از آغاز فعالیت دانشگاه علمی کاربردی می گذرد، افزود: این دانشگاه در زمان حاضر یک میلیون و 700 هزار دانشجو در کشور دارد که ظرفیت بالایی است.معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان داشت: اکنون در 600 نقطه کشور مراکز علمی و کاربردی مشغول فعالیت هستند.پیش بین تاکید کرد که در چهل سال اخیر شاخص های توسعه منابع انسانی در کشور ما بالاترین شاخص است به گونه ای که اکنون در رتبه 69 دنیا قرار داریم در حالی که قبل از انقلاب دارای رتبه 110 در این زمینه بودیم.

بازگشت