صفحه اصلي > اجتماعی > روابط عمومی؛ حرفه ای تخصصی است
روابط عمومی؛ حرفه ای تخصصی است29 اردیبهشت 1394. نويسنده: monshi |
نماینده ولی فقیه در استان البرز از روابط عمومی به عنوان حرفه ای تخصصی یاد کرد که با نگرش سنتی به آن نمی توان در عصر ارتباطات موفق بود. حضرت آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی با بیان این مطلب در نشستی صمیمانه با مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی که به مناسبت سومین روز از هفته ارتباطات و روابط عمومی در استان البرز به دیدار وی رفتند، اظهار داشت: روابط عمومی امری تخصصی است و نباید با نگرشی کلیشه ای به آن پرداخت. وی افزود: متاسفانه برخی مدیران دستگاه ها به این مهم آنگونه که باید و شاید توجه ندارند و معمولا از افرادی در این حوزه استفاده می کنند که از تخصص کافی برخوردار نیستند. این مسئول خاطر نشان کرد: این در حالی است که روابط عمومی پیشانی سازمان به شمار می رود و باید با استفاده از تکنیک روز نسبت به برقراری ارتباط مطلوب میان مردم و دستگاه اقدام کرد. مدل روابط عمومی سنتی پاسخگوی نیاز امروز مردم نیست امام جمعه کرج با اشاره به اینکه مدل روابط عمومی سنتی پاسخگوی نیاز امروز مردم نیست، افزود: استفاده از تکنولوژی روز نقش بسیار مهمی در موفقیت سازمان در اطلاع رسانی به هنگام به مردم داشته و می تواند امید به آینده را در میان آنان تقویت کنند. وی در ادامه سخنان خود توجه به برخی موارد را لازمه کار در روابط عمومی عنوان کرد و یادآور شد: آموزش مستمر، مطالعه در زمینه های مختلف به منظور احاطه به موضوعات روز، پشتکار و اهمیت به کار، مهارت در پاسخگویی، داشتن روحیه تعاملی به منظور برقراری ارتباط مناسب،خلاقیت و نوآوری، هنر خوب صحبت کردن، سعه صدر،برخورد محکم اما توأم با احترام از جمله موارد مهمی است که باید مدیران روابط عمومی این موارد را در خود تقویت کنند. حضرت آیت الله حسینی همدانی همچنین ضمن تقدیر از تلاش های اعضای هیئت رئیسه اولین دوره شورای هماهنگی روابط عمومی های استان، انتخاب اعضای جدید هیئت رئیسه را تبریک گفت و تاکید کرد: هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان باید با تعریف برنامه و چشم اندازی مشخص مسیر حرکت به سوی آینده را به روشنی ترسیم نمایند. وی پیشنهاد کرد: شایسته است در این راستا با تعریف چشم اندازی مشخص هر سال را تحت عنوانی نامگذاری کرده و برای تحقق آن مهم در طول سال تلاش کنند تا بتوانند به جایگاه واقعی خود در جامعه دست یابند. اطلاع رسانی دقیق و شفاف از عملکرد دستگاه ها، جدی قلمداد کردن ملاقات های مردمی به منظور رسیدگی به مشکلات مردم، ارزیابی و نظارت بر عملکرد روابط عمومی ها با اتخاذ شیوه هایی مناسب، فراهم کردن بسترهای لازم برای برقراری ارتباط مدیران با کارکنان مجموعه های مختلف از دیگر مواردی بود که امام جمعه کرج به آنها اشاره کرد. وی در این رابطه تصریح کرد: آنچه که باید بیش از پیش مورد توجه واقع شود این است که مدیران روابط عمومی باید به کار پراهمیت خود واقف بوده و با پشتکار لازم زمینه ها رشد و ترقی خود را فراهم کنند. نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: کار شما بسیار حساس و در عین حال تاثیرگذار است بنابراین حمایت از شما به عنوان حلقه واسط میان مردم و مسئولان می تواند موجب عزت سازمان شود. صرفه جویی در منابع اعتباری از دیگر مواردی بود که امام جمعه کرج به آن تاکید کرد. وی در این رابطه با بیان اینکه صرفه جویی در تبلیغات محیطی و استفاده از عبارتهایی که بتواند طول عمر تبلیغ را زیاد کرده و در برنامه های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد را امری هنرمندانه عنوان کرد که باید از سوی مسئولان روابط عمومی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. به گفته وی توجه به این مهم نیازمند جریان سازی و فرهنگ سازی خاص خود است که می تواند به عنوان الگویی مناسب، حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی قلمداد شود.گفتنی است عکس یادگاری مدیران روابط عمومی با نماینده ولی فقیه در استان البرز حسن ختام سومین روز از هفته ارتباطات و روابط عمومی در این استان بود. بازگشت |