Logo

صفحه اصلي > اجتماعی > جای کارآفرینی فرهنگی در سبد توسعه کشور خالی است

جای کارآفرینی فرهنگی در سبد توسعه کشور خالی است


29 اردیبهشت 1394. نويسنده: monshi
جای کارآفرینی فرهنگی در سبد توسعه کشور خالی است


دبیر جشنواره ملی نوآوری‌های فرهنگی دانشجویان از ارسال 400 اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.
احمدرضا فیروزی، در اختتامیه جشنواره ملی نوآوری‌های فرهنگی دانشجویان ایران«از باران تا رویش» اظهار کرد: این جشنواره با هدف کارآفرینی در حوزه فرهنگ طراحی و به اجرا درآمد. وی خاطرنشان کرد: در فرایند برگزاری این جشنواره تلاش شد تا کارآفرینی فرهنگی از ایده تا اجرا دنبال و به سرانجام مطلوبی برسد. فیروزی افزود: در ابتدای اعلام فراخوان، مشارکت دانشجویان برای شرکت در این جشنواره بسیار کم رنگ بود که این امر به نوعی شوکی به عوامل برگزار کننده این رویداد فرهنگی وارد کرد. وی ادامه داد: برای علت‌یابی این مساله جلساتی با مشاوران و برخی فارغ التحصیلان رشته کارآفرینی برگزار شد وخروجی این جلسات مشخص کرد که نوآوری فرهنگی در فضای دانشگاه‌ها آن طور که باید و شاید شناخته شده نیست. معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز گفت: در نهایت با تلاش مسئولان برگزار کننده این جشنواره و با اطلاع‌رسانی مناسب، نتیجه دلخواه از این جشنواره به دست آمد و 400 اثر به دبیرخانه ارسال شد. فیروزی تصریح کرد: این آثار غالباً از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بودند و داوری برای انتخاب آنها بسیار دشوار بود. معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز یادآورشد: هیات داوران بیش از یک ماه برای انتخاب آثار برگزیده زمان گذاشته و در نهایت 51 اثر از میان آثار ارسالی به عنوان آثار برتر انتخاب شدند. وی ادامه داد: کیفیت آثار دریافتی به قدری بالا بود که داوران ناچار شدند بعضاً دو یا سه اثر را مشترکا حائز رتبه دوم و یا سوم اعلام کنند. این مسئول اظهار کرد: هرچند این جشنواره آغاز مورد دلخواهی نداشت ولی پایان و خروجی آن نشان داد که اگر فرصت در اختیار دانشجویان قرار بگیرد، می‌توانند در حوزه فرهنگ نوآوری‌های قابل توجهی ارائه دهند. فیروزی با تاکید بر لزوم تغییر نگاه کلان برموضوع کارآفرینی فرهنگی در کشور افزود: متاسفانه جای کارآفرینی فرهنگی درسبد توسعه کشور خالی است و اصلاح این موضوع نیازمند تغییر نگرش‌های کلان به این مقوله است. وی افزود: امروز شاهد کارآفرینی در عرصه‌های مختلف کشاورزی، صنعت و سایر بخش‌های اقتصادی هستیم ولی کمتر در حوزه فرهنگ با مقوله کاآافرینی فرهنگی درگیر هستیم. فیروزی در پایان گفت: بدون شک با تغییر نگاه‌های موجود به کارآفرینی فرهنگی، درآینده‌ای نزدیک شاهد اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگ کشور خواهیم بود.

بازگشت