Logo

صفحه اصلي > اجتماعی > اولویت صندوق مهر امام رضا حمایت از برندهای قابل توسعه داخلی است

اولویت صندوق مهر امام رضا حمایت از برندهای قابل توسعه داخلی است


3 آبان 1393. نويسنده: monshi
اولویت صندوق مهر امام رضا حمایت از برندهای قابل توسعه داخلی است


مدیر ساماندهی صندوق مهر امام رضا (ع) با اعلام کاهش سهم پرداختی های صندوق به تسهیلات فردی، گفت: رویکرد صندوق به سمت شناسایی ظرفیتهای اشتغال و حمایت از برندهای معتبر داخلی که برای توسعه آنها تقاضا وجود دارد، گرایش پیدا کرده است.
قهرمان غلامی درباره ارائه تسهیلات صندوق مهر امام رضا(ع) به متقاضیان گفت: این صندوق در سال 1385 با اولویت پرداخت تسهیلات ازدواج راه اندازی شد و مردم هم این صندوق را با همین کارکرد می شناختند اما رفته رفته طرح هایی برای ارائه تسهیلات به بخش اشتغال را در برنامه کاری خود قرار داد. وی با بیان اینکه تا سال گذشته مبنای پرداخت تسهیلات اشتغال، فردمحور بود و در اختیار فرد متقاضی قرار می گرفت، افزود: در این شیوه امکان استفاده از تسهیلات در بخش هایی غیر از اشتغال هم وجود داشت اما سال گذشته دولت جدید این شیوه ارائه تسهیلات را آسیب شناسی کرد و با توجه به آسیب های سنوات گذشته، پرداخت به افراد از اولویت خارج شد و از پرداختها سهم بسیار اندکی برای تسهیلات فردی اختصاص داده ایم در عوض رویکرد صندوق به سمت شناسایی ظرفیتهای اشتغال گرایش پیدا کرده است. غلامی حمایت از برندهای معتبر داخلی را از مباحث مهم صندوق مهر امام رضا (ع) اعلام کرد و گفت: در این رویکرد ما با برندها وارد مذاکره می شویم و به مدیران استانی اختیار داده ایم تا در صورت وجود کسب و کار موفق در استان با آنها تفاهم نامه امضا کنند. تاکنون نیز در بخش جواهرسازی و فرش دستباف به تعدادی از برندهای معتبر داخلی ورود کرده ایم و با دستگاه های مرتبط تفاهم نامه هایی به امضا رسیده است. در تمامی تفاهم نامه ها هم، معاونت آموزش و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه صندوق بوده است.
سهم پرداختی های صندوق به تسهیلات فردی کاهش یافت
غلامی یادآور شد: با توجه به اینکه در حال حاضر حلقه مفقوده اشتغال در کشور بحث مهارت آموزی دانش آموختگان مراکز آموزش عالی است، برای نخستین بار در سند پشتیبان تمام تفاهم نامه، بحث مهارت آموزی لحاظ شده است. سرپرست مدیریت ساماندهی ستاد مرکزی صندوق مهر امام رضا مدیر صندوق مهر امام رضا در پاسخ به اینکه برندهای معروف و شناخته شده نیازی به حمایت ندارند و آیا بهتر نیست کسب و کارهای کوچک مورد حمایت قرار گیرند، تصریح کرد: ما به صاحب برند تسهیلات نمی دهیم بلکه با اعتبار برند و در زیرمجموعه آن، تسهیلات ارائه می شود. این در واقع همان حمایت از خوداشتغالی در سالهای گذشته است با این تفاوت که کسب و کارهایی که پس از مطالعه و بررسی مشاهد شد که برای توسعه آن تقاضا وجود دارد تسهیلات در اختیار قرار می گیرد. وی گفت: هدف ما توسعه کسب و کار است و واحدهای تولیدی می توانند برای تکمیل و توسعه کسب و کار خود از صندوق مهر امام رضا تا سقف 100 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند. به گفته غلامی این صندوق برای سرمایه در گردش نیز تا سقف 50 میلیون تومان تسهیلات می دهد
نیاز به همکاری مسئولان البرزی داریم
مدیر صندوق مهر امام رضا درباره تسهیلات تخصیص یافته به استان البرز اظهار داشت: به البرز به علت همجواری با پایتخت به طور ویژه نگاه شده و امسال حدود 200 میلیارد ریال اعتبار تخصیص دادیم. از مدیران دستگاه های اجرایی هم خواهش می کنم به ما در معرفی کسب و کارهایی که امکان توسعه زیرمجموعه آنها در بخش اشتغالزایی وجود دارد، کمک کنند. غلامی در پایان با اشاره به اینکه صندوق منابع و اعتبارات دولتی ندارد، از مسئولان خواست در وصول معوقات همکاری کنند. این موضوع با توجه به اینکه هر استانی که معوقاتش را وصول کند به همان میزان تسهیلات دریافت می کند، دارای اهمیت است.

بازگشت