20 تیر 1391
شماره خبر: 8698

تعامل محیط زیست و صنعت، كاهش آلودگی دركلانشهرها را درپی داشته است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تعامل محیط زیست و صنعت، كاهش آلودگی دركلانشهرها را درپی داشته است

كارشناس مسوول بررسی انرژی مركز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، كاهش آلودگی در شهرها و كلانشهرهای كشور را در پی تعامل مناسب سازمان محیط زیست و بخش صنعت دانست.
'بهمن منصوربقایی' در حاشیه برگزاری كارگاه آموزشی كشوری آلودگی هوا در صنایع كانی فلزی و غیرفلزی كه به میزبانی حفاظت محیط زیست استان البرز در مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) كرج آغاز شد، افزود: با توجه به افزایش صنعت و خودروها بخصوص در سالهای اخیر، باید افزایش آلودگی هوا را شاهد باشیم درحالیكه روند آلودگی بخصوص در كلانشهرها رو به كاهش است. وی، تعامل مناسب این سازمان با دستگاه هایی همچون استاندارد، شركت ملی نفت و شركتهای خودروساز را از جمله عوامل كاهش آلودگی دانست و اظهار داشت: در تعاملات انجام شده با شركت نفت، كیفیت بنزین مصرفی خودروها ارتقاء یافت و همچنین صنعت خودروسازی كشور با تولید خودروهای با سوخت كمتر ارتقاء یافته باعث كاهش آلودگی شد. وی تجهیز صنایع به سیستم پایش لحظه ای آنلاین را روشی برای پاك شدن صنایع دانست.
تمام صنایع آلاینده هشت كلانشهر آلوده كشور به شهركهای صنعتی منتقل می شوند
منصوربقایی در ادامه به انتقال صنایع بخصوص آلاینده و بزرگ در كلانشهرها بسوی شهرك های صنعتی اشاره كرد و گفت: انتقال این صنایع به شهركهای صنعتی روشی است برای به روز شدن و نوین شدن خطوط تولید آنها كه به تبع آن كاهش آلودگی را درپی دارد. وی، داشتن سیستم فاضلاب جمعی در این شهركها و همچنین تجهیز آنها به سیستم پایش لحظه ای و فیلتراسیون را از دیگر عوامل كاهش آلودگی هوا در شهرها دانست.
البرز به عنوان استان آموزشی پایه در كشور انتخاب شده است
منصوربقایی ارتقاء علمی كارشناسان محیط زیست بخصوص در بخش آلودگی هوا را از جمله سیاست های سازمانی دانست و گفت: استان البرز به لحاظ نزدیكی به تهران و وجود صنایع مختلف بخصوص دو كارخانه خودروسازی مطرح كشور بعنوان مركز آموزشی پایه انتخاب شده است. وی ادامه داد: این كارشناسان ضمن آموزش تئوری بصورت عملی و محیطی و حضور در كارخانجات با انواع آلودگیها و نحوه برخورد با آنها آشنا می شوند. گفتنی است در كارگاه آموزشی چهار روزه آلودگی هوا در صنایع كانی فلزی و غیرفلزی 35 نفر از كارشناسان آلودگی هوا سراسر كشور حضور دارند.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود