24 فروردین 1391
شماره خبر: 6237

حمایت از محصولات مشاغل خانگی ضروری است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

حمایت از محصولات مشاغل خانگی ضروری است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز تاکید کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب و کارآمد از تولیدات و محصولات مشاغل خانگی حمایت شود و این امر ضروری است.
عاطفه رنجبر اظهار داشت: رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی سال جاری را به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانی مزین فرموده‌اند که باید در تمام ابعاد تحقق این رهنمود را مورد توجه قرار دهیم. وی تصریح کرد: تولید ملی تنها تولید کالاهای صنعتی نیست و باید در تمام حوزه‌ها از تولیدات داخلی حمایت کرده و فرهنگ مصرف و خرید مردم را به سمت تهیه کالاهای ایرانی جهت‌دهی کنیم. این مسئول با اشاره به طرح‌های در دست اجرای دولت در زمینه توسعه مشاغل خانگی اظهار داشت: دولت در این حوزه تاکید ویژه داشته و به طبع آن در استانداری البرز نیز برنامه‌های برای توسعه و حمایت از مشاغل خانگی در دستور کار قرار دارد. رنجبر اظهار داشت: خوشبختانه بخش مهمی از طرح‌های فوق اجرایی و به بهره‌برداری رسیده و مشاغل خانگی در استان البرز رو به گسترش و توسعه است. وی متذکر شد: تنها راه‌اندازی مشاغل خانگی و حمایت‌های اولیه کافی نیست و باید به صورت مداوم از این طرح حمایت کرده که این امر با خرید محصولات و خدمات تولید شده در کارگاه‌های کوچک خانگی محقق می‌شود.
* اکثر مشاغل خانگی توسط زنان اداره می‌شود
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز با اشاره به اینکه رهبری معظم انقلاب اسلامی در رهنمودهای نوروزی موضوع حمایت از کار و سرمایه ایرانی را نیز مورد توجه جدی قرار دادند، گفت: زنان بخش مهمی از نیروی انسانی متخصص و کارآمد کشورمان را تشکیل می‌دهند که باید با تصویب طرح‌ها و قوانین برای حمایت از این نیروی کار کارآمد و متخصص اقدام کنیم. رنجبر ادامه داد: به‌عنوان نمونه تنها در حوزه مشاغل خانگی طبق آمار بیش از 70 درصد طرح‌های مصوب و اجرا شده توسط بانوان در استان البرز اداره می‌شوند که در صورت حمایت ویژه از آنها،‌ رهنمود رهبری معظم انقلاب هم در حوزه حمایت از تولید ملی و هم کار و سرمایه ایرانی محقق می‌شود. وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه استانداری و اداره کل امور بانوان چه طرح‌هایی برای این امر در دستور کار دارد، گفت: در نخستین روزهای سال جاری و با توجه به پیام نوروزی رهبری معظم انقلاب کار گروهی در این اداره تشکیل داده و طرحی به صورت مقدماتی تدوین شد. رنجبر در پایان اظهار داشت: البته از سال‌های قبل نیز طرح‌هایی در دستور کار داریم که امیدواریم در سال جاری با اجرای کامل آنها شاهد توسعه و گسترش جدی مشاغل خانگی در استان البرز باشیم.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود