3 اسفند 1390
شماره خبر: 5086

آموزش كارآفريني در جهت رشد اقتصادي و افزايش بهره وري

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان يزد مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان يزد كارآفريني را فرايند خلق چيزي با ارزش و متفاوت از طريق اختصاص زمان و تلاش كافي همراه با خطر مالي ، رواني و اجتماعي به منظور دريافت پاداش هاي مالي ، استقلال و رضايت شخصي دانست .

حبيب الله كارگر در خصوص نقش و اهميت كارآفريني گفت : وجود كارآفرينان و فرايند كارآفريني موجب رشد اقتصادي ، افزايش بهره وري و خلق تكنولوژي ها ، محصولات و خدمات جديد خواهد شد و توزيع عادلانه و متناسب ثروت در جامعه و كاهش اضطراب هاي اجتماعي را در پي خواهد داشت .

وي با بيان اينكه آنچه به عنوان پاداش در فعاليت هاي اكرآفرينانه وجود دارد رسيدن به استقلال مالي و كسب درآمد و رضايت خاطر است مهارت هاي مورد نياز براي كارآفريني را مهارت هاي تخصصي ، مهارت هاي عمومي كسب و كار و مهارت هاي مديريتي عنوان كرد .

كارگر با تأكيد بر موضوع فرهنگ سازي و ترويج روحيه كارآفريني اظهار كرد : ايجاد و تقويت نگرش ها و رفتارهاي كار آفرينانه تحت عنوان فرهنگ سازي كسب و كار از مؤلفه هاي اصلي استراتژي دولت ها در توسعه كارآفريني است كه به طور عمده اين هدف در قالب سياست ها و برنامه هاي تشويقي – ترويجي – آموزشي و در كليه سطوح و لايه هاي اجتماعي پيگيري مي شود .

وي در ادامه با اشاره به اين مطلب كه فرهنگ سازي مورد نظر در بستري از همكاري هاي دولت و بخش خصوصي صورت مي گيرد بيان كرد : بخش اصلي بار فرهنگ سازي بر دوش نظام آموزشي و بخشي بر دوش رسانه هاي حمعي است .

مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان نكته مورد تأكيد سياست گذاران توسعه كارآفريني در كشور هاي توسعه يافته را طولاني مدت بودن نتيجه گيري از اين برنامه ها ذكر كرد و افزود : فرهنگ واقعي كسب و كار در يك فرايند طولاني مدت شكل مي گيرد و از برنامه هاي فرهنگي نبايست انتظار نتايج آني داشت .

كارگر از ارائه آموزش هاي مهارت و فني و حرفه اي در زمينه كارآفريني نيز خبر داد و عنوان كرد : با توجه به اهميت اين مسئله و نقش آن در آينده جوانان اين مهارت در مراكز آموزش فني و حرفه اي استان قابل ارائه به علاقه مندان است و اين افراد مي توانند در اين دوره ها شركت نمايند .

وي ادامه داد : آموزش كارآفريني در مراكز آموزش فني و حرفه اي با رويكرد kab و در سه سطح مقدماتي ، تكميلي و كامل ارائه مي شود .

وي در پايان ايجاد ثروت ، اشتغال زايي ، ايجاد وتوسعه فناوري ، ساماندهي و استفاده اثربخش از منابع و ترغيب و تشويق سرمايه گذاري را از تأثيرات كارآفريني بر پيكره جامعه و اقتصاد آن اعلام كرد .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود