21 دی 1390
شماره خبر: 3940

مديرکل امور روستايي بر ضرورت درآمدزايي دهياري ها و تلاش در جهت ايجاد منابع درآمدي پايدار تاکيد کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

مديرکل امور روستايي بر ضرورت درآمدزايي دهياري ها و تلاش در جهت ايجاد منابع درآمدي پايدار تاکيد کرد

سپیدار آنلاین: آرش بهادري گفت: قانون از دهياري ها به عنوان نهادهايي خودکفا نام برده و از اين رو، شناسايي، برنامه ريزي و تحقق درآمدهاي جديد مي بايست از اولويت هاي اصلي کاري دهياري ها باشد.
به گزارش روابط عمومي و امور بين‌الملل استانداري، "آرش بهادری" مدیر کل امور روستایی در هشتمین جلسه اتاق فکر دهیاران استان البرز، هدف از برگزاری این جلسه ابلاغ بخشنامه بودجه سال 91 دهیاریها با اهداف ارتقاء شاخصهای توسعه روستایی و خدمات نوین روستایی موضوع ماده 194 قانون برنامه پنجم توسعه، بستر سازی برای تحقق مدیریت مطلوب روستایی ،ساماندهی وضعیت فنی عمرانی و کالبدی روستاها، تحقق نظام درآمدی پایدار در روستاها، ساماندهی و تقویت آموزش و پژوهش در روستاها و ...و همچنین تشریح نرم افزار بودجه نویسی و حسابداری دهیاریها بوده است.
وي، دستيابي روستاهاي استان به زيرساختها و گام برداشتن در مسير توسعه را نيازمند همکاري همه سازمان ها و ادارات مرتبط با امور روستاها دانسته و بر توجه بيش از پيش به روستاها در نظام برنامه ريزي تاکيد کرد. بهادري تصريح کرد : با توجه به گسترده بودن وظايف دهياران، آموزش مستمر در جهت ارتقا کارآيي ها و افزايش توانايي هاي دهياران و کارکنان دهياري ها امري لازم و ضروري است.
وي در بخش ديگري از سخنانش، خواستار توجه دهياران به مسائل فرهنگي و اجتماعي روستاها شد و گفت: وظايف دهياران تنها در چهارچوب مسائل عمراني و اداري خلاصه نشده بلکه آنان موظفند در همه جنبه هاي فرهنگي نيز کوشا باشند. بهادری افزود امید است با تشکیل جلسات اتاق فکر دهیاران استان و تبادل افکار میان اعضاء بتوان به عملی نمودن اهداف روستائیان و نتایج مطلوب و قابل قبولی دست یافت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود