12 دی 1390
شماره خبر: 3545

ویژه برنامه های كانون پرورش فكری استان البرز در دهه فجر اعلام شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ویژه برنامه های كانون پرورش فكری استان البرز در دهه فجر اعلام شد

مدیركل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان البرز ، ویژه برنامه های كانون را بمناسبت سی و سومین سالگرد جشن پیروزی انقلاب ، دهه مبارك فجر اعلام كرد.
'صفی الله رمضانخانی' افزود: كانون البرز امسال به مناسبت سی و سومین سالگرد جشن پیروزی انقلاب برنامه های فرهنگی ،هنری و ادبی را با موضوع یوم الله دهه فجر همانند سال های گذشته در كانون مركزی و مراكز اجرا خواهد كرد. وی اظهار داشت: این فعالیتها شامل معرفی كتاب، معرفی شخصیت، معرفی وقایع، تلویزیون انقلاب ، قصه گویی، آماده سازی كتاب انقلاب، مسابقه های شعارنویسی ، پازل، خاطره گویی ، كاردستی، نقاشی، معرفی سرزمین و شعر خوانی است.
رمضانخانی درمورد هر كدام از این برنامه ها توضیحاتی را به شرح ذیل ارایه كرد:
- معرفی كتاب : در این بخش به معرفی كتاب های گروههای سنی مختلف نظیر شاه مقوایی ، شاه رفت ، نیمكت های پاییزی ،فجر انقلاب ،خاطرات بچه های انقلاب (1و2) در قالب طرح دیواری و معرفی حضوری صورت می پذیرد.
- معرفی شخصیت : شخصیت هایی كه در دوران انقلاب نقش سازنده ای داشته اند در قالب معرفی به شكل طرح دیواری و یا معرفی حضوری به اعضا معرفی می شود در بخش معرفی دیواری ، تصویر و بیوگرافی ، سخنان و نقش فرد در انقلاب روی پانل مخصوص نصب می شود و اعضا از طریق مطالعه پانل با اشخاص مورد نظر آشنا می شوند.
در روش حضوری نیز مربی به صورت مسابقه ، پرسش و پاسخ و یا روخوانی بخش هایی از زندگی نامه این اشخاص را به كودكان و نوجوانان معرفی خواهد كرد.
- معرفی وقایع : وقایع مختلف انقلاب كه موجب پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد ، از سال 1342 تا سال 1357 برای كودكان و نوجوانان با استفاده از قالب های مختلف نظیر قصه گویی ، بیان خاطرات ، كتابخوانی و...معرفی می شوند و در ایام این دهه وقایعی كه از 12 تا 22 بهمن سال 1357 رخ دادند، نظیر پیوستن گروه های مختلف به مردم و ... كه برای كودكان و نوجوانان شرح داده می شود .
- تلویزیون انقلاب : ماكتی به صورت تلویزیون به متراژ 26 متر آماده شده و همه وقایع از 26 دی ماه تا 22بهمن بصورت تصویری به اعضا معرفی می شود.
- قصه گویی: با استفاده از روش های مختلف نظیر روش های قصه گویی با ابزار و بدون ابزار ، قصه گویی نمایشی و... وقایع مربوط به تبعید امام خمینی (ره)، حضور پر شور مردم در تظاهرات ، شعارنویسی روی دیوارها توسط مربیان برای اعضا با شیوه قصه گویی مطرح می شود.
- آماده سازی « كتاب انقلاب» : در این بخش اعضا وقایع انقلاب را تصویر سازی خواهند كرد و به معرفی آن خواهند پرداخت.
- كاردستی : با استفاده از تكنیك های مختلف نظیر برش كاغذ ، ساخت ماكت و... صحنه های مختلف یوم الله دهه فجر برای اعضا توسط خودشان (پرچم سازی و كارت سازی ) بازسازی خواهد شد .
- انواع مسابقات و طرح های ویژه در دهه فجر
- مسابقه شعار نویسی : دیوارهایی به صورت مقوایی در دسترس اعضا قرارمی گیرد و از آنها خواسته می شود تا شعارهای دوران انقلاب را در مدت زمان معینی روی آنها بنویسند .
- مسابقه چند مرحله ای «به سوی پیروزی»: در این مسابقه اعضا پس از انتخاب خانه مورد نظر فعالیت های خاص نظیر روخوانی كتاب ،كاردستی ،شعر خوانی ،معرفی كتاب و... را انجام داده و پس از تایید مجری می توانند خانه مورد نظر را خالی نمایند ،در مرحله ی آخر پس از اتمام مسابقه در صورت صحیح بودن پاسخ ها تصویر طرح مورد نظر تكمیل خواهد شد.
- مسابقه ی پازل : در این بخش نقشه كشور ایران و كشورهایی كه امام خمینی (ره) ؛عراق تركیه و فرانسه؛ به آنها تبعید شده بودند به صورت مكعب های 6 بعدی در نظر گرفته شده كه اعضا پازل مربوط به آنها را تكمیل نموده و مربی پس از تكمیل پازل مورد نظر توضیحاتی را ارایه می دهد.
- مسابقات نقاشی ، سفالگری و خوشنویسی: اعضا با موضوعات انقلاب آثاری را تهیه می نمایند كه به آثار برتر جوایزی اهدا خواهد شد .
- معرفی سرزمین: شهرهایی مانند قم ،تبریز،اصفهان ،تهران و... كه در دوران انقلاب نقش موثری را داشته اند ،به اعضا معرفی خواهند شد.
- شعر خوانی : آثار شاعران معاصر در خصوص انقلاب از كتاب های مختلف كتابخانه گرد آوری شده و در این ایام با اعضا شعر خوانی ویژه صورت می گیرد.
- برنامه های ویژه استانی :
- تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی(ره) در مرقد مطهر ایشان با حضور جمع كثیری از اعضا و همكاران كانون استان البرز
- حضور اعضا و همكاران كانون استان البرز در بیت امام (ره) در جماران
- برگزاری جشن انقلاب در تالار نژاد فلاح با حضور یكی از گروه های نمایشی تئاتر كشور
- حضور اعضا و همكاران كانون در گلزار شهدا و گلباران مزار شهدا و تجدید میثاق با شهدای گرانقدر
- برگزاری كارگاه های هنری و ادبی یك روزه (WORKSHOP) ویژه ی مربیان و اعضا با موضوع دهه فجر
- صعود به قله عظیمیه و تجدید میثاق و ادای احترام به شهدای گمنام
- تجلیل از اعضا برتر مراكز كانون استان
- اجرای نمایش عروسكی : سالن همایش های كانون پرورش فكری استان البرز همه روزه در چهار نوبت ، نمایش عروسكی ویژه را اجرا خواهد نمود.
- دیدار با خانواده های شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی
- شركت در راهپیمایی 22 بهمن و ایجاد بزرگ ترین غرفه ویژه ی كودك و نوجوان و اجرای فعالیت های مختلف در غرفه مربوط
- برگزاری نشست خبری با حضور رسانه ها و تشریح فعالیت های كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان البرز
- حضور اعضا و همكاران كانون در آسایشگاه جانبازان و عرض ارادت به این عزیزان
- دیدار با مدیر عامل كانون پرورش فكری و استاندار البرز و اهدای لوح سپاس به آنان جهت قدردانی از حمایت هایشان از كانون پرورش فكری استان البرز
- ایجاد ایستگاه های صلواتی
- حضور فعال اعضا و مربیان و مسوولین كانون در مراسم عبادی- سیاسی نماز جمعه
- كلنگ زنی مراكز جدید



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود