16 تیر 1392
شماره خبر: 28048

ایثار و شهادت از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ شیعی است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ایثار و شهادت از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ شیعی است


سپیدار آنلاین: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: دشمنان تلاش می‌کنند فرهنگ شهادت را از ملت ایران بگیرند تا بتوانند به اهداف شوم‌شان دست یابند.
حجت‌الاسلام سیدعباس مسعودی افزود: ایثار و شهادت به عنوان یک فرهنگ متعالی در زمره عالی‌ترین مفاهیم الهی و نتیجه والاترین ارزش‌هایی می‌شود که یک انسان متعهد می‌تواند به آن مقام دست یابد،این مفاهیم اثرگذار و حرکت‌آفرین قادرند تا فضای یک جامعه را به صورت گسترده تحت تأثیر قرار دهند و والاترین برکات را برای آن به همراه داشته باشند. وی اظهار کرد: ایثار و شهادت از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ اسلامی و شیعی محسوب می‌شود که جلوه‌های اعجاب‌انگیز آن در طول سالهای انقلاب و دفاع مقدس به روشنی آشکار شد و شگرف‌ترین و بزرگترین صحنه‌های از خودگذشتگی انسان‌ها در آن تبلور یافت .
وی بیان کرد: دشمنان اسلام با آگاهی یافتن از قدرت فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه اسلامی ما درصدد هستند تا از راه‌های گوناگون این فرهنگ را از ملت ما بگیرند و فرهنگ شهادت‌گریزی را جایگزین آن کنند تا با استفاده از آن به اهداف شوم خود دست یابند. حجت‌الاسلام مسعودی در ادامه از فرهنگ شهادت به عنوان مهمترین ابزار کارآمد در مقابل جنگ نرم یاد کرد و افزود: آنچه که در دوران دفاع مقدس ما را پیروز کرد، فرهنگ شهادت بود و با توجه به اینکه امروز نیز در جبهه بزرگ فرهنگی (جنگ نرم) قرار داریم، این فرهنگ به عنوان ابزار کارآمد تاثیرگذار است. مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به نهادینه کردن فرهنگ شهادت اشاره کرد و گفت:نهادینه کردن فرهنگ شهادت در بین اقشار مختلف جامعه به خصوص جوانان به برنامه‌ریزی‌های گسترده و سنجیده نیازمند است و این مهم نباید تنها درحد شعار باقی بماند. وی از مسئولان خواست برای تحقق این هدف پیشقدم باشند و در این راه الگوی سایرین باشند چرا که مسئولان نمی‌توانند در فضایی جز ایثار و شهادت زندگی کنند ولی مردم را به این مهم دعوت کنند. مسعودی در پایان گفت: در این مسیر ترس از سرزنش‌ها معنی ندارد و اگر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود