6 دی 1400
شماره خبر: 261168

ساماندهی مشاغل خانگی در البرز نیازمند همراهی نهادهای مختلف است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز با قدردانی از فعالیت‌های حوزه ساماندهی مشاغل خانگی گفت: ظرفیت خوبی در حوزه مشاغل خانگی خرد در البرز وجود دارد که خیلی شناخته شده نیست. اما امروز این کار دارد شناخته و نهادینه می‌شود.
احمدرضا فیروزی ر در نشست مشترک با مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در حوزه مشاغل خانگی که در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه ظرفیت ایجاد فرصت‌های خوبی در زمینه مشاغل خانگی وجود دارد، تصریح کرد: این موضوع نیازمند حمایت‌ها و مطالعات و همراهی دستگاه‌هاست تا خلاءهای موجود مرتفع و اهداف محقق شوند و بخش مهمی از اشتغال و درآمد ناخالص ملی از این حوزه باشد.وی با اشاره به اینکه نیاز است از لحاظ مدیریتی پیگیری‌هایی صورت گیرد، تصریح کرد: در البرز سطح فعالیت‌ها از لحاظ پژوهش و اجرایی بسیار بالاست و فراخور نگاه جهادی فعالان این حوزه انجام گرفته است و نیازمند این است که نهادینه شود.فیروزی ادامه داد: برای تثبیت فعالیت‌هایی که در البرز صورت گرفته نیازمندیم تا در کارگروه‌های اشتغال و... هم‌افزایی صورت بگیرد و لازم است تا دستگاه‌های مرتبط با این حوزه در استان پای کار بیایند. در بخش ملی نیز باید از حمایت ها استفاده کرد.
به گفته رئیس جهاد دانشگاهی البرز تثبیت و تدوام این فعالیت نیاز به همراهی دارد. وی افزود: از لحاظ اجرایی اداره مرکز ساماندهی مشاغل خانگی البرز نیازمند بودجه‌ای مستقل است و همراهی بیشتر شهرداری را نیز می طلبد.وی در پایان ابراز امیدواری کرد که انتهای این مسیر به گونه‌ای باشد که شاهد ارتقا اشتغال در حوزه مشاغل خانگی باشیم.به گزارش ایسنا، نشست مشترک رئیس جهاد دانشگاهی و عوامل اجرایی مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی البرز با مدیر کل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز برگزار شد.در این نشست نحوه فعالیت و عملکرد دپارتمان‌های مختلف این مرکز از جمله دپارتمان ارتباط صنعت و مشاغل خانگی، دپارتمان مشاوره و آموزش، کمیته اجرایی و... ارائه شد. همچنین پیشنهادات مختلف برای ارائه طرحی جامع برای افزایش اشتغال در حوزه مشاغل خانگی ارائه شد.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود