2 اردیبهشت 1392
شماره خبر: 23917

غفلت از جمع‌آوری زباله‌ های روستایی و زشتی چهره مناطق توریستی ساوجبلاغ

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

غفلت از جمع‌آوری زباله‌ های روستایی  و زشتی چهره مناطق توریستی ساوجبلاغ


سپیدارآنلاین: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه متاسفانه موضوع جمع آوری زباله های روستایی مورد توجه جدی قرار نمی گیرد و این موضوع چهره مناطق توریستی منطقه را زشت کرده است، گفت: تصور برخی از رسیدگی به زباله، تنها جمع آوری پسماندهای شهری است.
حمیدرضا لشگری در خصوص وضعیت جمع آوری زباله و پسماندهای درون و برون شهری شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به دو دسته پسماند شامل پسماند خانگی و پسماند دوم صنعتی، گفت: تاکنون 100 واحد صنعتی در قالب طرحی توسط بخش خصوصی طبقه بندی و همچنین میزان این پسماندها بررسی شده است که این طرح را امسال ادامه می دهیم.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ در ادامه با اشاره به طبقه‌ بندی پسماند زباله ها توسط بخش خصوصی گفت: این طرح انجام و خروجی آن در نرم افزاری نصب شده است که ما به صورت آنلاین بدانیم در هر محلی در این مورد چه اتفاقی می افتد. لشگری یادآور شد: موضوع دیگر بحث پسماند زباله ها در دو بخش شهر و روستا است که در شهرستان ساوجبلاغ دپو در مرکز موقت به مرکز دفن دائم انجام می شود، اما مشکل اصلی و مهم ما، مسئله پسماندهای روستایی است که متاسفانه به آن به طور جدی رسیدگی نمی شود. برخی از مردم فکر می کنند که مهمترین موضوع فقط رسیدگی به زباله‌های شهری و خانگی است در صورتیکه به موضوع پسماندهای روستایی به صورت جدی اهمیت داده نمی شود.
عدم امکان حمل زباله، عمده مشکل روستاها
وی به پسماندهای دفن شده در کناره‌ روستاها اشاره کرد و اذعان داشت: تاکنون در بحث رسیدگی به پسماندهای روستایی فعالیت هایی داشته ایم، اما امسال قصد داریم این فعالیت ها را بیشتر کنیم. سال گذشته حدود 10 روستا را از زباله پاکسازی کردیم. هم‌اکنون این رقم به حدود زیر 10 رسیده است. متاسفانه باقی روستاهای دارای پسماند، مشکل عدم امکانات حمل زباله را دارند که به دنبال راهکار قانونی برای انتقال این پسماندها هستیم. رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ در ادامه با اشاره به دسته سوم زباله ها افزود: مهمترین معضل ما زباله‌های بین شهری یا بین روستایی است که این معضل باید از طریق همه بخشداری‌ها و بهیاری‌ها حل شود؛ چراکه روستاهای برغان، سیبان دره و سیرود از زیباترین روستاهای این شهرستان هستند، گردشگران زیادی به این مناطق می آیند و این روستاها مردم را جذب خود می کنند. واقعا حیف است که این روستاها و اطراف آنها از زباله پوشیده شود. لشگری ادامه داد: در این روستاها و بین روستاها و شهرها بارها شاهد نبود سطل زباله یا سطل زباله‌ از جای درآمده بوده ایم. بارها این موضوع گزارش داده شده، اگر بخشداری ها و دهیاری ها باهم همکاری و مشارکت داشته باشند این معضل از بین می رود؛ زیرا قرار نیست که فقط و فقط زباله های شهری جمع آوری شود. وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: در سال 92 قرار است مناطقی که با زباله و پسماندهای آن نمای زشتی را به خود گرفته، شناسایی شده که این موضوع به طور جدی پیگیری می شود.
تشریح برنامه های هفته زمین

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود