مراجعه کارگران و کارفرمایان به ادارات کار کاهش مییابد
سپیدارآنلاین: گروه اجتماعی
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز از آغاز ارائه خدمات الکترونیکی در حوزه روابط کار از طریق سامانه جامع روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جامعه کار وتولید در استان البرز خبر داد.
حسین فلاح نژاد با اشاره به اینکه فعالیت و استقرار سامانه جامع روابط کار سبب تسهیل امور کارگران وکارفرمایان در بخش روابط کار می گردد گفت: راهاندازی سامانه جامع روابط کار با هدف کاهش مراجعات حضوری کارگران و کارفرمایان به ادارات کار و افزایش کیفیت خدمات ارائه شده در وزارت کار ایجاد گردید . به نقل از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز، وی افزود: سلامت، شفافیت و سرعت از مزایای راه اندازی این سامانه است و امکان نظارت و پایش بر فعالیتهای حوزه روابط کار فراهم آمده است.مدیر کل تعاون ،کار و رفاه استان در تشریح فرایند ثبت نام در سامانه جامع روابط کار گفت: از آنجا که استفاده از این سامانه به احراز هویت کارگران و کارفرمایان در دفاتر پیشخوان دولت منوط است؛ لذا کارگران وکارفرمایان برای انجام امور مربوط به احراز هویت باید در ابتدا به دفاتر پیشخوان دولت تعیین شده در استان مراجعه و ثبت نام نموده و نام کاربری و رمز عبور خود را از دفاتر پیشخوان دولت دریافت کنند .وی ادامه داد: پس از احراز هویت و دریافت نام کاربری و رمز عبور نیازی به مراجعه حضوری کارگران وکارفرمایان به ادارات تعاون، کار ورفاه اجتماعی نیست و فرد میتواند با استفاده از نام کاربری و رمز عبور که از طریق ثبت نام در دفاتر پیشخوان دریافت نموده، درخواست خود را پیگیری نماید.فلاح نژاد در خصوص تعرفه دفاتر پیشخوان در جهت احراز هویت افراد برای سامانه جامع روابط کار یاد آور شد: کارگران و کارفرمایان باید فقط برای یکبار با در دست داشتن مدارک هویتی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نمایند و پس از تشکیل پرونده نسبت به دریافت نام کاربری و رمز عبور منحصر به فرد خود اقدام کنند و تعرفه ثبت نام در این سامانه در دفاتر پیشخوان برای کارگران ۵ هزار تومان و برای کارفرمایان نیز ۶ هزار تومان تعیین شده است.وی خاطر نشان کرد: نام کاربری و رمز عبور برای متقاضی (کارگروکارفرما) از طریق سامانه پیامک میشود و باید توجه داشت نام کاربری و رمز عبور مخصوص متقاضی است و بایستی در حفظ آن کوشا بوده و در اختیار شخص دیگری قرار ندهند.مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در پایان بیان کرد: با راهاندازی سامانه جامع روابط کار تمام این مراحل به صورت الکترونیکی انجام خواهد گرفت و کمک زیادی در زمینه صرفه جویی در زمان و هزینه های رفت و آمد صورت می گیرد.شایان ذکر است با راه اندازی این سامانه از سوی وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی ، خدمات مختلف در حوزه روابط کار، بازرسی کار، تشکلات کارگری و کارفرمایی، بیمه بیکاری و سایر امور تخصصی این حوزه بصورت الکترونیکی به جامعه هدف ارائه می شود.
منبع ایسنا