28 آذر 1395
شماره خبر: 171534

جشنواره تولید محتوای دیجیتال در دانشگاه آزاد کرج برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

جشنواره تولید محتوای دیجیتال در دانشگاه آزاد کرج برگزار شد


جشنواره ماراتن تولید محتوای دیجیتال با حضور تعدادی از دانشجویان دانشگاه های البرز در دانشگاه آزاده اسلامی واحد کرج برگزار شد.
دکتر مریم عزیزی مدیر مرکز شکوفایی صنایع فرهنگی کرج گفت: این جشنواره با همکاری ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری کرج و مرکز شکوفایی صنایع فرهنگی کرج دردانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد. وی با اشاره به نقش واهمیت فناوری های فرهنگی در اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: محصولات فرهنگی کارآمد دارای 2 بخش اساسی شامل محتوای فرهنگی مناسب و بستر فناوری پیشرفته هستند که حصول پیشرفت قابل قبول در این عرصه نیازمند تلاش هماهنگ در هر 2 بخش اساسی است . وی با بیان اینکه تولید فناوری های دیجیتال در کشور به اعتراف همه نخبگان امری بسیار مهم و حیاتی می به شمار می رود،افزود: این ماراتن فرصتی فراهم نمود تا تیم های شرکت کننده بتوانند در یک مسابقه علمی و هنری نسبت به تولید محتوا با موضوعات کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان، فرهنگ و جامعه و سبک زندگی سالم در قالب محورهای الگوریتم نویسی، سناریو نویسی، در حوزه های بازی رایانه ایی، نرم افزار تلفن همراه و وب سایت انجام می شود اقدام کنند.
مدیر مرکز شکوفایی صنایع فرهنگی کرج ادامه داد: ترویج و فرهنگ‌سازی
برای تولید محتوای دیجیتال، شناسایی توانمندی‌ها و هدایت استعدادهای جامعه در حوزه‌ی تولید محتوا، بسترسازی در جهت کارآفرینی دیجیتال مبتنی بر تولید محتوا، تقویت خط و زبان فارسی در محیط دیجیتال، پرورش خلاقیت در حوزه محتوای دیجیتال، حل مسئله به شیوه‌های گوناگون در فرآیندی خلاقانه، آموزش مبانی تولید محتوای دیجیتال فاخر و حمایت از تولیدکنندگان محتوا از جمله اهدافی است که در این ماراتن به آن پرداخته شد. در این جشنواره استعدادهای بالقوه در این عرصه شناسایی شده و در یک برنامه برای تقویت توان ملی در این حوزه بالفعل خواهند شد. وی افزود: در پایان مسابقه، محصولات تولید شده توسط داوران بررسی شده و برگزیدگان ماراتن انتخاب شدند و ایده های برگزیده برای تجاری سازی در مرکز شکوفایی صنایع فرهنگی کرج که با مشارکت ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری راه اندازی شده است، مورد پذیرش قرار می گیرند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود