9 اسفند 1394
شماره خبر: 159491

رسانه ها نیز در نیکوکاری ها شریک هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

رسانه ها نیز در نیکوکاری ها شریک هستند


مدیرعامل ستاد دیه استان البرز گفت: نیکوکاری فقط در هزینه های مالی نیست، بلکه رسانه ها نیز می توانند بااطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص جرائم غیرعمد، نیکوکار باشند.
محمدباقر مقدسی افزود: اگرچه خیرین عزیزی که مبادرت به واریز کمک های مالی به ستاد دیه استان می کنند و حتی شاکیان پرونده های که از کل یا قسمتی از حق خود می گذرند، نیز نیکوکار تلقی می شوند، اما ارباب رسانه های مکتوب و دیجیتال نیز می توانند بااطلاع رسانی، فرهنگ سازی و تعامل با ستاد دیه استان نیز به امر خیری و نیکوکاری مباردت ورزند. وی ضمن تشکر از اقدامات ارزنده رسانه ها، گفت: ارباب رسانه نیز با توجه به عملی که در حوزه اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی است، می توانند خیّر و نیکوکار بسیار مهمی برای ستاد دیه باشند. وی بابیان اینکه اطلاع رسانی برای فرهنگ سازی و پیشگیری در خصوص مهریه، نفقه، چک، دیه و تمجید از فرهنگ گذشت و گسترش کمک از مواردی است که انتظار داریم بیشتر از این در رسانه ها تبیین شود، تصریح کرد: آگاهی جامعه از مسائل دیه و کسانی که به دلیل جرائم غیر عمد در زندان هستند، از این نظر مهم است که هرکسی ممکن است، برایش چنین اتفاقات ناخواسته ای پیش بیاید، بنابراین رسانه ها می توانند نقش بسیار مؤثری در پیشگیری از وقوع جرائم غیر عمد و غیر بزهکارانه در جامعه داشته باشند. مقدسی با اشاره به اینکه وقتی زندانی جرائم غیر عمد، به مدد کمک نیکوکاران و گذشت شاکیان، از زندان آزاد می شود، خوشحالی بی کران خانواده اش در زمان آزادی، غیرقابل وصف است، گفت: بخصوص اگر این زندانیان دارای فرزند خردسال باشند، در زمان آزادی پدر یا مادرشان، یکدیگر را در آغوش می گیرند که صحنه ای سرشار از عواطف انسانی است که لذت درک آن نه فقط برای نیکوکاران و شاکیان گذشت کرده، بلکه کارکنان ستاد دیه و رسانه ها نیز محفوظ است که با پوشش این اخبار، هم خود و دیگران را در درک این لذت پاک و انسانی، شریک می کنند.
مدیرعامل ستاد دیه استان از تمام رسانه ها درخواست کرد: رسانه های پویا و اطلاع رسان در خصوص ستاد مردمی دیه و کمک به زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد و غیر کلاه برداری، به عنوان یار و مددکار این ستاد مردمی، ما را در پیشبرد اهداف و وظیفه ستاد دیه که همان آزادی بیشتر و حداکثری زندانیان غیرعمد است، کمک و همراهی نمایند. مقدسی در پایان بابیان این نکته که ستاد دیه بنابر اساسنامه، هیچ منبع درآمدی برای خود قائل نیست و تمامی کمک ها از محل یاری خیرین و تعامل با برخی از بانک ها برای تسهیلات به مددجویان است، اظهارکرد: در حال حاضر 311 زندانی مشمول کمک های ستاد دیه در استان البرز داریم که در این روزهای آخر سال، منتظر کمک نیکوکاران عزیز هستند تا در ایامی که نزدیک عید و سال نو است، بتوانیم اسباب شادی را برای این مددجویان و خانواده های آنان فراهم آوریم.ک/3

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود