22 دی 1394
شماره خبر: 156451

مدیریت و پایش منابع آب در کشور اجرایی شده است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

مدیریت و پایش منابع آب در کشور اجرایی شده است


معاون بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب با اشاره به مشکل کم آبی در ایران گفت: مدیریت و پایش منابع آبی با استفاده از سامانه های هوشمند در کشور اجرایی شده است.
حمیدرضا تشیعی در اولین همایش کشوری تله متری (سیستم های پایش و راهبری و کنترل از راه دور تاسیسات آب و فاضلاب) که در باشگاه فرهنگی، ورزشی میلاد کرج برگزارشد،اظهار داشت:براین اساس تاکنون 177 شهر کشور به سامانه های هوشمند پایش منابع آبی مجهز شده اند و 445 شهر دیگر در دست مطالعه است. وی ادامه داد: در شرایط کنونی مهمترین چالش شرکت آبفا در بخش آب است که اقداماتی نظیر کنترل مصرف، تعادل در فشار شبکه ها،جلوگیری از هدر رفت آب، کنترل مصرف انرژی و حوادث در دست اقدام قرار گرفته است. وی بیان داشت: در پروژه های توسعه ای، آموزش نیروی انسانی و راهکارهای فنی در بخش آب و فاضلاب با جدیت دنبال می شود. تشیعی افزود: استفاده از سامانه های تله متری و نقش این سامانه ها در بهبود وضعیت مصرف و طرح های آبفا از اولویت ها است.
این مسئول گفت: وضعیت منابع آب و چالش های آن در کشور نشان می دهد که با پیچیدگی شرایط روبرو هستیم. وی با اشاره به اقدامات انجام در سطح کشور طی 18 سال گذشته در بخش آب اظهار داشت: طول شبکه های توزیع آب مناطق شهری کشور از حدود 66هزار کیلومتر در سال 76 اکنون به 144هزار کیلومتر افزایش یافته است . تشیعی تعداد مشترکان آب در مناطق شهری کشور را بیش از 14میلیون مشترک ذکر کرد و گفت: کیفیت آب در مناطق شهری روز به روز در حال بهتر شدن است. وی افزود: وزارت بهداشت و درمان و سازمان حفاظت محیط زیست به خوبی کیفیت آب آشامیدنی را در کشور رصد می کنند. معاون بهره برداری آبفای کشور در عین حال اظهار داشت:وضعیت و کیفیت منابع آب در اقلیم خشک کشور به علت خشکسالی روند خوبی ندارد. وی گفت: اگر بخواهیم مدیریت بهینه آب را داشته باشیم باید در تمام زمینه ها اقدام لازم به عمل آید. وی افزود: ما اعتقاد داریم پاشنه آشیل آبفا این پیچیدگی ها است و استراتژی اساسی در وزارت نیرو مدیریت تقاضا در منابع مالی و آب است. این مسئول بیان داشت: دیدگاه ابزاری ما ایجاد مراکز راهبری و بهره برداری از تکنولوژی های لازم است که ما در این مراکز راهبری پایش سامانه را به صورت مستمر و دقیق انجام دهیم . وی اظهار داشت: راهبرد مدیریت آب به شدت نیازمند فناوری اطلاعات و ارتباطات و توانمندی عوامل انسانی است تا بتوانیم ارائه خدمات را انجام دهیم که مهمترین ابزار در این بین، مراکز پایش و راهبری (تله متری )آب و فاضلاب است. در اولین همایش کشوری تله متری (سیستم های پایش و راهبری و کنترل از راه دور تاسیسات آب و فاضلاب) که به مدت یک روز در باشگاه فرهنگی، ورزشی میلاد کرج برگزارشد، مسئولان وزارت نیرو و شرکت آبفا حضور داشتند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود