21 دی 1394
شماره خبر: 156318

۲۳ میلیون نفر روستایی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

۲۳ میلیون نفر روستایی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند


مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تا کنون ۲۳ میلیون نفر روستایی در کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.
محمدجواد کبیردر جلسه ای به میزبانی اداره کل بیمه سلامت استان البرز در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه ۲۸۸ هدف عملیاتی در سازمان بیمه سلامت کشور تعریف شده است، اظهار کرد: هر استان به فراخور وضعیت خود برای تحقق اهداف عملیاتی گام بر می دارد. وی گفت: برنامه ریزی برای اجرای اهداف عملیاتی بیمه سلامت در کشور اوایل تیرماه جاری ابلاغ شد و امیدواریم سال آینده برنامه های عملیاتی با ویژگی های تفصیلی بیشتری ارائه شود. کبیر تاکید کرد: طی دو سال گذشته سازمان بیمه سلامت بر اساس تکلیف قانون مبنی بر بند «ب» ماده ۳۸ برنامه توسعه ای، اقدام به تحت پوشش درآوردن آحاد مردمی کرد، که از هیچ گونه پوشش بیمه ای برخوردار نبودند. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر اینکه تا کنون ۴۱ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند، گفت: بیمه سلامت ۵۰ درصد جمیعت کشور را تحت پوشش قرار داده است. وی با تاکید بر اینکه ۸۴ درصد جمعیتی که تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند افرادی هستند که در حاشیه شهرها زندگی می کنند، گفت: ۷۵ منطقه سکونتگاه رسمی در کشور شناسایی شده است.
صدور دستور یکسان سازی بیمه ها در کشور
کبیر با تاکید بر اینکه بیشتر افرادی که تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند کمتر از یک میلیون تومان در ماه درآمد دارند، گفت: بسیاری از گروه های آسیب پذیر جامعه تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران به خاطر اجرای طرح بیمه سلامت از سوی سازمان بهداشت جهانی مورد تقدیر و تحسین قرار گرفته است، گفت: بیمه سلامت یک بسته پایه دارد و مجموعه ای از خدمات را در سطوح مختلف به مردم ارائه می کند. کبیر با تاکید بر اینکه افراد تحت پوشش بیمه سلامت از بسته بیمه ای یکسانی برخوردار هستند، گفت: سال گذشته وزیر کار دستور یکسان سازی بیمه ها را صادر کرد. طبق این دستور باید بیمه تامین اجتماعی، بیمه نیروهای مسلح، بیمه سلامت و بیمه کمیته امداد در خصوص عقد قراردادها و رسیدگی به اسناد به یکسان سازی بپردازند. وی در خصوص ارائه خدمات دندانپزشکی گفت: ۷ درصد سرانه روستاییان برای ۸ قلم خدمات دندانپزشکی به افراد زیر ۱۴ سال و زنان باردار اختصاص پیدا می کند در جامعه شهری نیز با همکاری شورای عالی بیمه در بسته های بیمه ای خدمات دندانپزشکی ارائه می شود. وی در ادامه به انعقاد تفاهمنامه میان سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: طی این تفاهمنامه بیمه سلامت به دانش آموزان خدمات ویژه ای ارائه می کند. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص جمعیت بیمه شده روستایی گفت: تا کنون ۲۳ میلیون نفر جمعیت روستاییان کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند که از این تعداد بیش از ۴ میلیون نفر در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر زندگی می کنند.
تخصیص ۱۵۲ میلیارد تومان به خدمات دندانپزشکی در روستاها
کبیر گفت: در بسته خدمات بیمه ای روستاییان اعتبارات ۴۶ درصد رشد داشته است دو هزار و ۵۰ پزشک در واحدهای ارائه خدمات در روستاهای سراسر کشور مستقر شده اند. تعداد پزشکان حاضر در این مراکز به ۶ هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است. وی خاطرنشان کرد: یکهزار و ۹۰۰ مرکز خدمات بیمه ای روستایی استانداردسازی شده و بیش از یکهزار و ۸۰۰ مرکز نیز تجهیز شده است. وی با اشاره به اینکه اقلام داروی در مراکز ارائه خدمات بیمه ای کشور از ۶ قلم به ۴۳ قلم افزایش یافته است، گفت: خدمات آزمایشگاهی نیز از ۲۱ به ۳۷ خدمت افزایش یافته است. کبیر با اشاره به اینکه خدمات دندانپزشکی در روستاها از ۴ درصد به ۷ درصد رشد داشته است، گفت: ۱۵۲ میلیارد تومان منابع برای خدمات دندانپزشکی برای روستاهای سراسر کشور تخصیص یافته است. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در پاسخ به این پرسش که برای ساختمان اداره کل بیمه سلامت استان البرز چه برنامه ای دارید، گفت: اگر استانداری یا شورای شهر کرج زمینی به مساحت یکهزار و ۵۰۰ متر اختصاص دهد سازمان بیمه سلامت کشور آمادگی احداث ساختمانی برای این اداره کل است. وی در پایان گفت: تا پایان سال جاری در خصوص کمبود نیروهای انسانی در بخش بیمه سلامت استان البرز تجدیدنظر انجام خواهد گرفت.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود