25 آبان 1394
شماره خبر: 152963

78 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی مشغول بکار هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

78 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی مشغول بکار هستند


رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: تا کنون یک میلیون نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند که حدود 78 درصد آنها مشغول بکار هستند.
محمد اخباری در حاشیه آیین آغاز عملیات عمرانی دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرک صنعتی سیمین دشت شهرستان فردیس افزود: این دانشگاه نسبت به دانشگاه های دیگر حدود 480 ساعت کارورزی دارد که دانشجویان ما در محیط کار از آن بهره می گیرند. وی افزود: همه این موارد یک نقطه قوت دانشگاه است که توانسته نیروهای خود را مهارتی تربیت کند. وی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی وظیفه اش افزایش مهارت وکارآفرین و تقویت تکنسین وکارشناس در کل کشور است، لذا یکی از این مراکز شهرک صنعتی سیمین دشت است که در جهت ارتقاء و بالندگی مهارتی کارکنان مجموعه کارگران شهرک صنعتی قدم برمی دارد. اخباری اظهار کرد: دانشجویان جدیدی را تربیت می کنیم که بتوانند نیازهای شغلی این مجموعه را از نظر مهارتی افزایش بدهند. وی در خصوص ارتباط صنعت با دانشگاه جامعه علمی کابردی نیز گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها دانشگاهی است که دفتر ارتباط با صنعت ندارد و این دانشگاه از دل مرکز صنعت به وجود آمده است. اخباری افزود: ارتباط با صنعت که بقیه دانشگاه ها دنبال آن هستند دانشگاه جامع علمی کاربردی به دنبال آن نیست چون از دل همین کارخانه ای که بازدید کردیم، یک مرکز علمی کاربردی به وجود آمده که دانشجو محیط کار را عملا می بیند و لمس می کند.
وی اظهار کرد: دانشجو وقتی می تواند رفع مشکلات را از نظر مهارتی لازم برای یک مجموعه صنعتی داشته باشد، این همان اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان کردن اقتصاد است. وی گفت: تجاری سازی علم را در شهرک صنعتی سیمین دشت شهرستان فردیس انجام می دهیم. وی افزود: دفترچه های دانشگاه جامع علمی کاربردی آماده ارسال به سازمان سنجش است که در بهمن ماه سال جاری دانشجوی جدید می پذیرد. رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: دانشگاه جامع 770 رشته کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در چهار گروه صنعت،خدمات،کشاورزی و فرهنگ هنر دارد و رشته های جدیدی نیز برای تامین نیاز روز بازار کار طراحی می کند و قرار است در بهمن ماه دانشجوی جدید داشته باشیم. اخباری افزود:سه هزار شغل را در سراسر کشور پوشش می دهیم و این نشان از قوت دانشگاه است وظیفه آن تربیت نیروی مورد نیاز بازار کار است. وی ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی با رشته هایی از جمله صنعت،خدمات،کشاورزی و فرهنگ وهنر به کشور ارائه می شود. وی با بیان اینکه کار ما نظارت و حاکمیتی است و تصدیگری انجام نمی دهیم گفت: ماموریت هایی که به دانشگاه محول می شود تربیت نیرو است تا بتواند با هماهنگی مجموعه وزارت کارو امور اجتماعی و اموزش وپرورش چرخه نظام اشتغال را تکمیل کند. اخباری افزود: دانشگاه جامعه علمی کاربردی حدود 570 هزار دانشجو در یک هزارو 100 مرکز در سراسر کشور در مقاطع کاردانی وکارشناسی و حدود 42 هزار مدرس دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود