22 مهر 1394
شماره خبر: 150983

دست اندرکاران ساختمان دانش روز را فراگیرند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

دست اندرکاران ساختمان دانش روز را فراگیرند


رییس سازمان نظام مهندسی استان البرز بر فراگیری دانش روز در بخش ساختمان سازی تاکید کرد.
علیرضا مجربی در دومین کنفرانس لرزه شناسی و مهندسی زلزله استان البرز در دانشگاه خوارزمی این استان افزود: ایجاد پایگاه های علمی و اطلاع رسانی مهمترین گام برای ارتقای سطح علمی مهندسان ساختمان است ضمن آنکه نباید از آموزش های حضوری غفلت کرد. مجربی گفت: یکی از اهداف پیاده کردن قوانین ساختمان، بالا بردن کیفیت خدمات و نظارت بر حسن اجرای خدمات مهندسی است . رییس سازمان نظام مهندسی افزود: سازمان نظام مهندسی آماده همکاری علمی و فنی با مراکز علمی استان است. دکتر جعفر کیوانی دبیر دومین کنفرانس لرزه شناسی و مهندسی زلزله استان البرز گفت: پرداختن به مبحث لرزه شناسی برای استان که در دامنه رشته کوه های البرز قرار دارد از اهمیت فراوانی برخوردار است.وی اظهار داشت: ایران برروی کمر بند لرزه ای قرار دارد که البرز از این قاعده مستثنی نیست. کیوانی افزود: کرج چهارمین کلانشهر کشور است که یک میلیون و 800هزار نفر جمعیت دارد و نرخ رشد افزایش جمعیت آن از میانگین کشور بالاتر است و مراکز صنعتی گسترده و اثر گذار وجود دارد.
وی بیان داشت: اهمیت این استان از نظر خطرات لرزه ای بر کسی پوشیده نیست و برای مصون ماندن از خطرات لرزه ای، باید اقدامات لازم انجام شود. کیوانی گفت: بحث سازه های بلند به علت افزایش جمعیت مورد توجه است و مطالعات بر روی سازه های بلند در دانشگاه خوارزمی صورت گرفته که اثرات زلزله بر سازه های بلند بررسی شده است . وی اظهار داشت :این کنفرانس با هدف ایجاد فرصتی برای تبادل نظر بین پژوهشگران زلزله دستاوردهای علمی و پژوهشی در زمینه لرزه خیزی انجام می شود تا در یک گفت وگو به جمع بندی جامع در بحث لرزه خیزی البرز و راه های ایمن سازی به آن برسیم .
وی گفت: تعداد مقالات ارسالی به دبیر خانه کنگره 120 مقاله بود که 80 مقاله برای ارائه و پوستر است و 35مقاله به صورت سخنرانی و 54مقاله به صورت پوستر تا بعد از ظهر امروز ارائه می شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود