11 بهمن 1393
شماره خبر: 136673

ستادهای«صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب» در دولت یازدهم فعال تر شده است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ستادهای«صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب» در دولت یازدهم فعال تر شده است


جانشین رییس بازرسی ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور از برنامه های محوری دولت یازدهم پیرامون دو حوزه عفاف و حجاب و حقوق شهروندی خبر داد و گفت: در دولت تدبیر و امید این دو ستاد فعال تر از پیش برنامه های محوری خود را دنبال می کند.
جلسه «ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی با دو رویکرد عفاف و حجاب و حقوق شهروندی»، با حضور علی ملازاده جانشین رئیس بازرسی ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور، حجت اله ملاصالحی معاون سیاسی امنیتی استاندار ، حمیدرضاعسگری مورودی مدیرکل امنیتی و اجتماعی استانداری و جمعی از مدیران کل دستگاههای اجرایی در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد. علی ملازاده در این نشست ضمن تقدیر از خدمات خوب انجام شده در استان البرز برای تامین رضایت مردم در دو بخش مذکور گفت: همه وظیفه داریم در جلب رضایت مردم و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تلاش کنیم و برنامه های راهبردی وعملیاتی در این زمینه داشته باشیم. ملازاده با اشاره به سیاست های دولت در این راستا تصریح کرد: دولت یازدهم به صورت ویژه در دو حوزه « صیانت از حقوق شهروندی و گسترش عفاف و حجاب» برنامه های محوری را در دستور کار قرار داده و پیگیری می کند. وی نقش مشارکت های مردمی را در تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین برنامه های محوری دولت در این زمینه را راهگشا خواند و با اشاره قراردادن بیانات مقام معظم رهبری در این رابطه خاطرنشان کرد: حضور یکپارچه مردم در تمامی زمینه ها همواره مثمرثمر بوده است و در بخش عفاف و حجاب و رعایت حقوق شهروندی نیز باید از ظرفیت های مردمی استفاده کرد. ملازاده همچنین خطاب به مدیران کل دستگاه های اجرایی بعنوان اعضای این دوستاد در استان؛ ادامه داد: کارگزاران نظام اسلامی باید در مسیر رضایتمندی و صیانت از حقوق شهروندی به دنبال تقویت برنامه ها و فعال ساختن آن در دستگاه ها باشند. وی افزود: آموزش همگانی مردم و کارمندان دستگاه های اجرایی با حقوق و تکالیف شان امری مهم قلمداد می شود و می تواند دولت را در تحقق برنامه های محوری خود یاری بخشد. جانشین رییس بازرسی ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور فعال شدن هیئت های رسیدگی به تخلفات در دستگاه ها، برگزاری دیدارهای مردمی، اجرای خدمات دولت الکترونیک و... را از مصدایق اجرای راهبردهای حقوق شهروندی در استانها برشمرد. وی در ادامه با تأکید بر ضرورت برنامه سازی و تولید فکر و اندیشه های نو در زمینه توسعه طرح های عفاف و حجاب و حقوق شهروندی، نقش صدا و سیما را در فرهنگ سازی جامعه مهم دانست و گفت: از بین تکالیف مشخص شده برای دستگاه ها در حوزه عفاف و حجاب 24 دستگاه دخیل هستند که صدا و سیما با 31 بند مصوب، از جمله دستگاه هایی بشمار می رود که بیشترین رسالت را در حوزه برنامه سازی عهده دار است. ملازاده ضمن تأکید بر مدیریت، هماهنگی و پیگیری مصوبات دو تکلیف « صیانت از حقوق شهروندی و گسترش عفاف و حجاب» در استانها، تقویت برنامه های فرهنگی با رویکرد فرهنگسازی در جامعه، جلوگیری از موازی کاری و نظارت بر عملکرد انجام شده دستگاه ها را نیز در این زمینه مهم برشمرد.
جانشین رییس بازرسی ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور ادامه داد: طرح ها، اقدامات، ابتکارات و خلاقیت های انجام شده در استان پیرامون دو موضوع صیانت از حقوق شهروندی و گسترش عفاف و حجاب به عنوان ابتکارات بدیع، مورد استفاده در سطح کشور قرار خواهد گرفت. شایان ذکر است،در این نشست مدیران کل آموزش و پرورش، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری شهرستان نظرآباد، ستاد امام حسن مجتبی(ع)، گزارشی از فعالیت های انجام شده را ارائه دادند. بنا بر اظهارات مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز تا کنون 2 هزار و 975 نفر ساعت در شهرستانهای مرکز استان پیرامون دو محور عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی آموزش دیده اند، 12 تیم جهت بازرسی به ادارات اعزام شده است، 6 فرمانداری مستقر در استان نیز مورد ارزیابی قرار گرفته اند.
شایان ذکر است، شورای عالی اجتماعی کشور گزارش دستگاه ها را پس از تجمیع، ارزیابی و در اواخر سال آتی نیز بار دیگر بررسی از روند اقدامات انجام شده خواهد داشت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود