29 مرداد 1393
شماره خبر: 127742

دومین همایش روز جهانی عکاسی برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

دومین همایش روز جهانی عکاسی برگزار شد


هم زمان با 19 آگوست روز جهانی عکاسی، دومین همایش روز جهانی عکاسی به همت دانشکده خبر البرز برگزار شد.
دومین همایش روز جهانی عکاسی شامگاه سه شنبه به همت دانشکده خبر استان البرز، اداره فرهنگ و ارشاد استان البرز و شهرستان کرج و معاونت فرهنگی و ورزشی شهرداری کرج و با حضور برخی از اساتید برجسته کشوری و استانی و دانشجویان رشته عکاسی دانشکده خبر استان برگزار شد. جواد سعیدی یکی از اساتید برجسته عکاسی کشور با اشاره به اینکه هنر عکاسی پدر سینما است، با بیان این مطلب اظهار می دارد: هنر عکاسی هنوز پس از گذشت سالیان سال به حق واقعی خود نرسیده است و صاحب نظران این هنر را جزو هنر هفتگانه به حساب نمی آورند.
دبیرخانه عکس عاشورایی در البرز راه اندازی می شود
سعیدی در ادامه تاکید می کند: از روزی که یک اشراف زاده فرانسوی از پنجره اتاق خود اولین عکس را به ثبت رساند تا به امروز این هنر دستخوش تحولات زیادی شده است، می توان گفت سرآغاز پیدایش این هنر و تشکیل تاریخ هنر عکاسی اینچنین رقم خورده است. این مدرس عکاسی تصریح می کند: با توجه به اینکه 4 سال از استان شده البرز می گذرد هنوز کانونی برای عکس در البرز وجود ندارد و عکاسان در این استان تشکلی ندارند. وی در پایان سخنان خود، می افزاید: در اینجا جا دارد این نوید خوش را به اهالی هنر عکاسی بدهم که با توجه به پیگیری های صاحبان این هنر در استان جوان البرز به زودی دبیرخانه عکس عاشورایی استان البرز راه اندازی می شود. در ادامه همایش، ناصر گُلی یکی از عکاسان قدیمی و از موسسان بنیاد سینمای جوان در کرج، با بیان این ملطب یادآور می شود: سرعت پیشرفت در دنیای عکاسی خیلی زیاد بوده است و تکنولوژی به سرعت در این وادی در حال پیشرفت است. وی می گوید: یکی از جلوه های ارزشمند در دنیای عکاسی تغییرات پی در پی تکنولوژی و همه گیر شدن این هنر در میان انسانها است.
مسئولان فرهنگی البرزی از وجود هنرمندان البرزی که دارای عناوین بین المللی هستند، بی خبرند
گُلی در ادامه بیان می کند: تعداد واردشوندگان به دنیای عکاسی هر روز در حال افزایش است به طوری که می توان گفت تعداد عکاسان در دنیا تقریبا معادل تعداد کل انسان ها است. این مدرس عکاسی خاطرنشان می کند: بسیاری از هنرهای تجسمی هر چقدر تلاش کنند نمی توانند مانند عکاسی همه گیر باشند. وی یادآور می شود: استان البرز با وجود طبیعت زیبا و شگفت انگیز دارای ظرفیت های زیادی برای پیشرفت هنر عکاسی است، به همین منظور مسئولان باید هنرمندان هنر عکاسی را حمایت کنند. گُلی در ادامه اضافه می کند: متاسفانه با وجود ظرفیت های فراوان برای توسعه عکاسی، هنرمندان عکاسی در البرز هنوز از داشتن یک نگارخانه مناسب محرومند. این مدرس عکاسی اعلام می کند: در حوزه هنر عکاسی در استان البرز هنرمندان بین المللی وجود دارد ولی به جرات می توان گفت بسیاری از مسئولان از این واقعه بی خبرند.
اولین جشنواره عکس طبیعت البرز در مهرماه جاری برگزار می شود
وی در ادامه با اشاره به دغدغه های هنرمندان این عرصه می گوید: هنوز عکاسان برای عکاسی در محیط های شهری با نگرانی همراهند و این ضعف مسئولان فرهنگی را می رساند چرا که باید این آگاهی به مسئولان داده شود که نباید عکاس را از ادامه فعالیتش باز داشت. گُلی در ادامه تاکید می کند: در اینجا به همه هنرمندان عکاسان اعلام می کنم که هیچ کس حق ندارد دوربین شما را بگیرد و یا عکسی از شما را معدوم کند مگر به دستور قاضی. وی با خطاب قرار دادن مسئولان فرهنگی می گوید: با همه این دغدغه ها و مشکلات و کمبودها چطور انتظار دارید هنر عکاسی در این استان توسعه پیدا کند؟ وی در ادامه با مژده دادن به هنرمندان عرصه عکاسی استان، اعلام می کند: پس از سالها توانسته ایم اساس نامه انجمن عکاسان استان البرز را به تصویب برسانیم و از این پس انجمن عکاسان راه اندازی می شود. وی در پایان می گوید: اولین جشنواره طبیعت استان البرز در مهرماه اجرا می شود، و به تبع فراخوان این جشنواره در اواسط شهریور ماه بر روی سایت اداره کل ارشاد و اسلامی البرز در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود