28 تیر 1393
شماره خبر: 126085

وحدت کلمه تنها راه نجات کشورهای اسلامی از توطئه دشمنان است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

وحدت کلمه تنها راه نجات کشورهای اسلامی از توطئه دشمنان است


نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با تاکید براینکه صحنه گردان تمام نا آرامی ها در جهان اسلام، اسراییل غاصب است گفت :وحد کلمه تنها راه نجات کشورهای اسلامی از ناآرامی ها و توطئه های دشمنان است.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان کرج افزود: تمام تلاش امریکا و رژیم غاصب این است که مردم دنیا را نسبت به مساله فلسطین بی تفاوت کنند و مسلمانان با وحدت کلمه باید این خیال خام را از بین ببرند. وی با اشاره به تاخت و تاز دشمنان اسلام در برخی از کشورهای اسلامی یادآورشد: رژیم غاصب اسراییل با محاسبات دقیق ابتدا کشورهای عراق ، سوریه و لبنان را که کشورهای محور مقاومت هستند را درگیر با ناآرامی ها و درگیری های داخلی نمود و پس از آن در غزه جنایات دلخراشی را آغاز کرد. حسینی همدانی خاطرنشان کرد: در واقع رژیم غاصب اسراییل با این اقدامات ابتدا تلاش کرد تمام حواس جهان اسلام را به سوریه عراق و لبنان معطوف کند تا خود بتواند اهداف بلند مدت خود در منطقه را دنبال کند. وی سکوت جوامع بین المللی و سازمان ملل در خصوص جنایات اسراییل در غزه را لکه ننگی برای این نهادهای بین المللی دانست و گفت: با توجه به وضعیت منطقه و جنایات اسراییل در غزه در روز جهانی قدس امسال تاکید مسلمانان جهان بر یکپارچگی و همصدایی جهان اسلام را می طلبد. امام جمعه کرج، از دیگر جنایات به مردم مظلوم فلسطین را نادیده گرفتن حقوق بشر و اصول بشردوستانه از سوی سازمان های بین المللی عنوان کرد و افزود: تخریب 13 هزار واحد مسکونی در هفت روز و ریختن بمب برسرجمعیت یک میلیون 400هزار نفری که 77 درصد آنان را زنان ،بچه ها و غیرنظامیان تشکیل می دادند ، یک جنایات جنگی علیه ملتی مظلوم است. حسینی همدانی در ادامه با اشاره به فرارسیدن شب های لیالی قدر از مردم مسلمان خواست تا برای نجات مردم مظلوم فلسطین دست دعا و نیاز بسوی پروردگار عالم بلند کنند . نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگر سخنان خود به موضوع پذیرش قطعنامه از سوی ایران در 27 تیرماه سال 67 پرداخت.
وی اضافه کرد: پس از عملیات فاو و موفقیت هایی که در این عملیات بدست آمد جمهوری اسلامی بنا به مصلحت کشور و انقلاب حاضر به پذیرش این قطعنامه شدند که صحنه دردناکی بود اما با تبین جریان این پذیرش از سوی امام راحل (ره) مردم همراه با ولایت آن را پذیرفتند. حسینی همدانی یادآورشد: دشمن در آن زمان خلع سلاح شد و امروز باید از همراهی مردم با ولایت و اطاعت پذیری آنان در طول جنگ تحمیلی درس عبرت بگیریم. امام جمعه کرج تاکید کرد: ولایت پذیری اصل مهمی است که در شرایط فعلی نیز باید به آن توجه داشت و در سایه تبعیت رهبری می توان به اهداف والای انقلاب اسلامی در منطقه و جهان دست یافت. خطیب جمعه این هفته کرج در ادامه با گرامیداشت سالروز واقعه 29 تیرماه و اقدامات آیت الله کاشانی افزود: آن چیزی که ملت ایران را در تمامی سختی ها پیش برده تبعیت از دستورات اسلام، رهبری و روحانیت در مسیر انقلاب بود.
مسوولان و مردم البرز بحران کم آبی را جدی بگیرند
حسینی همدانی در ادامه به بحران کم آبی در البرز اشاره کرد و گفت: همه باید در مصرف آب باید صرفه جویی کنند و مسوولان امر نیز باید مدیریت صحیح منابع آبی موجود را بخوبی مدیریت کنند. وی با قدردانی از تلاش های انجام شد در مدیریت بهینه آب در استان از متولیان آب البرز خواست تا برای قطعی آب و برق اطلاع رسانی لازم را داشته باشند تا مردم دچار مشکل نشوند. نماینده ولی فقیه در استان البرز همچنین از مدیریت استان خواست تا تلاش بیشتری برای معرفی مدیران بخش های بلاتصدی کند. حسینی همدانی گفت: نزدیک به چند ماهی است که برخی از نهادها و سازمان های دولتی بدون مسوول هستند و هر چقدر این موضوع بطول بی انجامد مردم ضرر خواهند کرد. وی همچنین ضمن قدردانی از نیروی انتظامی بخاطر کنترل مسایل مفاسد اجتماعی ، بی حجابی و برخورد با تظاهر کننده گان به روزه خواری از مردم خواست تا با تذکر لسانی در جهت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تلاش بیشتری کنند .
مردم البرز برای ساخت هرچه سریعتر ضریح حبیب بن مظاهر(ع) تلاش کنند
حسینی همدانی ساخت ضریح حبیب بن مظاهر (ع) توسط مردم استان البرز را تلاشی معنوی و از کارهای فرهنگی و مذهبی ماندگار دانست و از مردم خواست تا با کمک به ستاد عتبات عالیات استان نیازهای مالی این پروژه مهم فرهنگی را تامین کنند . وی یادآورشد: برای ساخت این ضریح کمک های خوبی شده که برای نتیجه بخشی هرچه سریعتر آن نیاز به کمک های بیشتری از سوی مردم است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود