23 تیر 1393
شماره خبر: 125783

تابلوهای تعیین حد ترخص در جاده‌های استان البرز نصب می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تابلوهای تعیین حد ترخص در جاده‌های استان البرز نصب می‌شود


دبیر ستاد اقامه نماز استان البرز گفت: هماهنگی هایی با مرکز فقهی قم صورت گرفته است و به زودی تابلوهای تعیین کنندۀ حد ترخص در ورودی و خروجی های استان نصب می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین سید اکبر موسوی اظهار کرد: یکی از مشکلات بزرگ مردم البرز در حوزۀ فرائض شرعی، مورد پرسش بودن حد ترخص است که با هماهنگی صورت گرفته با مرکز فقهی قم و نصب تابلوهای تعیین کننده این مشکل رفع می‌شود. وی درباره فعالیت مساجد بین راهی استان البرز که در محور مواصلاتی چندین استان قرار دارد هم گفت: درب مساجد بین راهی مثل سابق به روی مسافران باز است و احکام مسافر را در آن مساجد به صورت بنر و بروشور در آیندۀ نزدیک منتشر می کنیم تا مسافران استفاده کنند. موسوی درباره بسته بودن درب مساجد در ساعات مختلف روز تصریح کرد: مساجد ما در سطح استان البرز چهار دسته هستند؛ در برخی مساجد 3 وعده نماز جماعت داریم؛ دستۀ دوم ظهر و مغرب نماز جماعت برگزار می‌کنند، دستۀ سوم فقط نماز مغرب و عشاء اقامه می‌کنند و برخی از مساجد هم کلاً تعطیل هستند. وی افزود: حتی مساجدی که هر 3 وعده اقامۀ نماز دارند غالباً فقط به هنگام اقامۀ نماز باز هستند و در این میان مساجدی که در آنها کانون‌های فرهنگی و هنری فعال هستند از صبح تا شب درشان باز است و به امید خدا با قوت گرفتن فعالیت های فرهنگی در مساجد به سمت باز بودن درب مساجد به روی شهروندان پیش می رویم. موسوی ضمن اشاره به ضرورت توجه به ظرفیت‌های مساجد در جامعۀ امروز گفت: متأسفانه از مساجد غافل ماندیم و از این مکان امن فاصله گرفته ایم، مشکل جامعه ما امروز این است که مساجد را کنار گذاشتیم و از پتانسیل‌های مساجد بهره نبرده‌ایم.
وی تأکید کرد: ما هرچه از مساجد فاصله گرفته ایم مشکلاتمان بیشتر شده است؛ آجر روی آجر گذاشته ایم ولی از این فضاها استفاده نمی‌کنیم. وی خاطرنشان کرد: باید با توجه به جایگاه مسجد در صدر اسلام از ظرفیت‌های آن بهره ببریم.





منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود