25 اسفند 1392
شماره خبر: 118696

محور کرج - چالوس آماده تردد مسافران نوروزی می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

محور کرج - چالوس آماده تردد مسافران نوروزی می شود


در آستانه ایام نوروز محور کرج - چالوس در حالی روزانه میزبان تردد 50 تا 60 هزار خودرو است که چندی است کار نصب 5 هزار تابلوی اطلاعاتی، اخطاری و شانه سازی جاده به منظور ارتقاء ایمنی مسافران و آشکارسازی تونل های این محور برای استقبال از بهار به اتمام رسیده است و این محور آماده تردد خودروهای مسافران نوروزی می شود.
استان نوپا و جوان البرز با دارا بودن ظرفیت های فروان، تاریخی به قدمت سلسله جبال البرز را در دل نهفته دارد، موقعیت سوق الجیشی این استان محل تردد مسافرانی است که برای سفر به شهرهای شمالی، غربی و شمال غربی کشور محورهای البرز را به علت داشتن مناظر زیبا و خوش آب و هوا انتخاب می کند. وجود ارتفاعات البرز، رودخانه کرج، آبشارها، طبیعت حیرت انگیز، روستاهایی با چشم اندازهای بی نظیر، واحدهای اقامتی و رستوران ها همه و همه دست به دست هم داده تا جاده چالوس را در رده چهارم جدول جاده های زیبای جهان ببینیم. بعد از ظهر شنبه 24 اسفندماه برای بازدید از اقدامات صورت گرفته برای ایمن سازی و رفع نقاط حادثه خیز محور کرج - چالوس و همچنین اقدامات انجام شده برای استقبال از بهار و مسافران نوروزی که این محور را برای تردد انتخاب می کنند راهی جاده پر پیچ و خم کرج – چالوس شدیم و در بازدید میدانی این محور پیشرفت ها و نقاط قوت و ضعف پروژه ها را دیدیم.
وجود 2 محور مواصلاتی ویژه در البرز
قائم مقام وزیر راه و مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز در حاشیه این بازدید با اشاره به پیشرفت پروژه ها اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن نیم درصد از راههای کشور در استان البرز، بیش از 18 درصد حجم ترافیک کشور را در این محور شاهد هستیم و به همین منظور اقدامات زیادی را برای ارائه بهترین خدمات به مسافران نوروزی در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی البرز قرار دادیم. حیدر نوروزی تصریح کرد: البرز از لحاظ راهداری در کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با قرار گرفتن 2 محور مهم کشور در این استان یعنی محور تهران – کرج – قزوین و محور کرج – چالوس اهمیت این قضیه را دو چندان کرده است. مدیرکل اداره کل راه و شهرسازی البرز تاکید کرد: یکی از پرترددترین محورهای کشور محور کرج – چالوس است که محوری کوهستانی با 74 کیلومتر مساحت است و به علت زیبایی منحصر به فردش در راس انتخاب مسافران نوروزی قرار می گیرد. این مسئول خاطرنشان کرد: به علت کوهستانی بودن این محور با حفظ گارد زمستانی اقدامات استقبال از بهار را انجام داده ایم و عملیات برف روبی در محورهای روستایی و بخشی از جاده کرج – چالوس که در فروردین ماه نیز به علت بارش برف مسدود می شود ادامه خواهد داشت. نوروزی با اشاره به حریم راه تصریح کرد: حریم راه نیز جزو راه است و به همان اندازه از اهمیت برخوردار است و تیم های راهداری محورهای استان البرز از حریم راه نیز به خوبی نگهداری می کنند تا مسافران در هنگام عبور با مشکلی مواجه نشوند. قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان البرز گفت: اقدامات خط کشی، شانه سازی و آشکار سازی تونل های محور کرج – چالوس به صورت مطلوبی انجام شده است و نصب علائم جاده ای با نظر کارشناسان مربوطه اجرا شده است. وی با اشاره به استقرار اکیپ های راهداری در محورهای استان البرز افزود: 25 تیم راهداری با 75 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین عملیات راهداری را در ایام نوروز در دستور کار دارد.
باز شدن محور فرعی روستای وارنگه رود پس از تلاش 12 ساعته
مدیرکل اداره کل راه و شهرسازی البرز با اشاره به بحث نگهداری پل ها در محور های استان، بیان کرد: نگهداری از پل ها نیز در بحث راهداری از اهمیت فراوانی برخوردار است تیم های نظارت پل ها، با بازدید دوره ای مشکلات فنی پل ها از جمله بررسی طوله های پل و قرنیز و ... را بررسی و در صورت نیاز اقدامات مقتضی را انجام می دهند. وی در پایان اظهار داشت: روکش آسفالت ها، نگهداری از پل ها و سازهای که در جاده ها قرار دارد در آستانه ایام نوروز مورد بررسی علمی و دقیق کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی البرز قرار گرفته است. در ادامه بازدید به سمت جاده دیزین می رویم و محور فرعی وارنگه رود مقصد بعدی است رییس اداره راه و شهرسازی گچسر در این بازدید میدانی به همراه اکیپ بازدید اداره کل راه و شهرسازی البرز است.
ریزش بهمن در محور فرعی روستای وارنگه رود این محور را برای

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود