Logo

صفحه اصلي > اقتصادی > خرید کالای ایرانی موثرترین روش در حمایت از تولید داخلی است

خرید کالای ایرانی موثرترین روش در حمایت از تولید داخلی است


5 تیر 1397. نويسنده: monshi
خرید کالای ایرانی موثرترین روش در حمایت از تولید داخلی است




با مشارکت و همت اتحادیه صنف پوشاک فروشان طرح حمایت و تشویق واحد های صنفی عرضه کننده کالاهای ایرانی در کرج آغاز شد.
دکتر جهانگیر شاهمرادی رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان البرز در حاشیه مراسم نمادین نصب برچسب های اختصاصی واحد های صنفی عرضه کننده پوشاک ایرانی گفت: این طرح در دستور کار سازمان برای حمایت از سایر محصولات تولید داخلی نیز می باشد.وی افزود: خرید کالای ایرانی در عمل بهترین و موثرین شیوه حمایتی از تولید داخلی است.شاهمرادی ادامه داد: رونق تولید منوط به رونق فروش و بازاریابی است که البته با استقبال مردم عزیز از تولیدات داخلی این حلقه استراتژیک قوام و استحکام می یابد.رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت خاطر نشان کرد: این طرح در عمل نهادینه کردن یک فرهنگ شایسته است که در تمام ابعاد می تواند به پویایی اقتصادی کشورمان بینجامد.وی با تبریک مجدد فرا رسیدن روز ملی اصناف گفت: اصناف در تحقق طرح هایی از این دست دارای نقش کلیدی و کاملا اثرگذار بوده و باید از ظرفیت های این قشر عظیم در سطح استان برای رونق هر چه بیشتر حوزه تولید بهره لازم را ببریم.حمید کریمی رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز نیز در حاشیه این مراسم ضمن تشکر از اقدام اتحادیه پوشاک فروشان، از دیگر اعضای اتحادیه های صنفی درخواست کرد تا مروج فرهنگ استفاده از محصولات ایرانی در جامعه باشند.کریمی افزود : فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی باید در میان مردم نهادینه شود تا جایی که دیگر هیچ فرد ایرانی حاضر به خرید و استفاده از دیگر محصولات وارداتی نباشد. از دیگرسو تولید کنندگان و طراحان نیز باید تمام تلاش خود را در جهت افزایش کیفیت بکار گیرند و محصولاتی را پیش روی خریداران قرار دهند که مطابق با سلیقه ،فرهنگ و عرف جامعه اسلامی ایرانی باشند.اسماعیل صدیق رئیس اتحادیه پوشاک نیز در توضیح مراحل اجرایی طرح اظهار داشت: از آغاز سال جاری تاکنون نشست های متعددی با حضور پیشکسوتان و بزرگان صنف پوشاک در محل این اتحادیه صنفی برگزار شده است که طی آن ،مسائل خاص واحد های صنفی، تنگناها و موانع پیش روی واحد های تولیدی پوشاک و فروشندگان این کالای مهم مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.وی افزود: در اجرای اولین مرحله از طرح های فرهنگی اتحادیه پوشاک حدود 200 واحد صنفی بزرگ آمادگی خود را اعلام کرده اند که فعالیت و تلاش این تعداد واحد صنفی در بحث فروش و عرضه پوشاک ایرانی، می تواند فضای بازار ما را به سوی مصرف و استفاده از کالاهای ایرانی سوق دهد.
منبع: وزارت صنعت، معدن و تجارت
بازگشت