Logo

صفحه اصلي > اقتصادی > قطعات یدکی مورد نیاز مشتریان به موقع تامین می‌شود

قطعات یدکی مورد نیاز مشتریان به موقع تامین می‌شود


3 آذر 1394. نويسنده: monshi
قطعات یدکی مورد نیاز مشتریان به موقع تامین می‌شود


معاون بازرگانی سایپایدک با اشاره به افزایش حجم فعالیت‌های بازرگانی در نیمه دوم سال، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، به گونه‌ای عمل خواهیم کرد که مشکل کمبود قطعه در نمایندگی‌ها وجود نداشته باشد و قطعات یدکی مورد نیاز مشتریان به موقع تامین شود.
سید عباس میرحسینی با اشاره به استقبال مردم از طرح فروش خودرو با وام 25 میلیونی، گفت: برای دوران گارانتی و ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای فروخته شده برنامه‌ریزی‌های منسجمی انجام شده و از لحاظ تامین قطعات یدکی نگرانی وجود نخواهد داشت.وی در ادامه به کاهش زمان متوسط انتظار درخواست تا ارسال قطعه به نمایندگی‌ها اشاره کرد و افزود: بهبود فرآیندهای نگهداری و ارسال قطعات سبب کاهش متوسط زمان درخواست قطعه تا رسیدن آن به دست نماینده شده است. معاون بازرگانی سایپایدک با اشاره به حضور در نمایشگاه قطعات یدکی تهران، یادآور شد: نمایشگاههای تجاری و تخصصی یکی از بهترین و مناسب‌ترین فرصت‌ها برای توسعه کسب و کار و یافتن ایده‌های جدید و نو می‌باشد. قطعا نمایشگاه تخصصی قطعات و لوازم خودرو نیز مکان مناسبی برای برقراری تماس چهره به چهره با بسیاری از مشتریان بالقوه و همچنین تامین کنندگان جدید خواهد بود. میرحسینی گفت: حضور در نمایشگاه و قرار گرفتن در یک فضای رقابتی به محک زدن ما منجر خواهد شد و توانایی‌ها و ضعف‌های ما را در فضای کسب و کار نسبت به سایر رقبا مشخص می‌کند. معاون بازرگانی سایپایدک در ادامه با اشاره به اجرایی شدن دستورالعمل جدید فروش قطعات، اظهار داشت: این دستورالعمل با هدف حذف رتبه بندی های موجود در شبکه اجرایی گردید که در این طرح، یکسان‌سازی قیمت قطعات نیز مد نظر بوده است. همچنین در این دستورالعمل، اعطای تخفیف به میزان خرید با هدف ایجاد انگیزه برای خرید بیشتر مد نظر قرار گرفته است. علاوه بر این به نظر می‌رسد با یکسان‌سازی قیمت‌ها و حذف رتبه بندی در سطح شبکه و از سوی دیگر اعطای تخفیف به خرید بیشتر ، عدالت در سطح شبکه برقرار شده و هر یک از عوامل شبکه با توجه به توانایی مالی و امکان فروش خود اقدام به خرید قطعه می‌کنند . میرحسینی با تاکید بر ضرورت مقابله با توزیع و تولید قطعات یدکی تقلبی، گفت: شرکت سایپایدک به عنوان رهبر بازار در حوزه تامین قطعات یدکی خودروهای گروه سایپا و مواجه بودن با مشتریان زیاد در سراسر کشور، حساسیت و دقت زیادی را بر نحوه بسته بندی قطعات یدکی و پارامترهای امنیتی موجود بر آن اعمال می‌کند که از آن جمله می‌توان به درج برچسب و هولوگرام امنیتی بر روی کلیه قطعات شرکتی اشاره نمود. از طرفی با راه‌اندازی طرح و سامانه اصالت قطعه نیز گام جدید و نوینی در راستای ارتقاء سطح امنیت بسته‌بندی‌ها صورت پذیرفت که بدون شک سایپایدک را می‌توان سرآمد و شروع کننده این طرح در بخش امنیت بسته‌بندی دانست. از این رو به دلیل اهمیت بسته‌بندی قطعات شرکت سایپایدک برای مشتریان نهایی و جلوگیری از نفوذ قطعات تقلبی به بازار و جلب رضایت و تامین اطمینان خاطر مشتریان از خرید قطعات شرکتی، موضوع بسته‌بندی همیشه در سرلوحه و دستور کار حوزه بازرگانی قرار دارد. در این مسیر، مشتریان نیز می‌بایست با عدم خرید قطعات یدکی غیر اصلی که متاسفانه عموما تقلبی و دارای قیمت پایین و مشابه قطعات اصلی هستند ما را در تحقق این هدف یاری رسانند. وی با اشاره به وجود رقابت تنگاتنگ در بازار قطعات یدکی، افزود: سایپایدک با ارائه قطعات با کیفیت و دارای گارانتی به مشتریان همواره برای افزایش سهم بازار تلاش می‌کند. معاون بازرگانی سایپایدک از تحقق 75 درصدی برنامه فروش قطعات تا آبان ماه سال جاری خبر داد و گفت: سال 94 سال رکود شدید اقتصادی بر کشور حاکم بود و تمام بنگاههای اقتصادی با مشکلات عدیده مالی ، از جمله کاهش میزان فروش مواجه بوده‌اند . قطعاً جبران خسارت‌های ناشی از رکود، بدون برنامه‌ریزی صحیح و کنترل دقیق فرآیندهای بازرگانی امکان پذیر نخواهد بود. با این وجود حوزه بازرگانی تلاش‌های زیادی نمود تا بر این موانع و مشکلات فائق آمده و با هدف گذاری دقیق بازار تاکنون توانسته 75 درصد از اهداف فروش را تحقق ببخشد. میرحسینی درباره برنامه‌های بازرگانی تا پایان سال نیز گفت: نیمه دوم سال به دلیل بالا رفتن حجم خرید مشتری و به تبع آن افزایش میزان فروش شرکت، از حساسیت بسیار بالایی برای این معاونت برخوردار است؛ لذا معاونت بازرگانی تلاش خواهد کرد تا با سیاست‌گذاری‌های دقیق فروش، تامین و تزریق به موقع نقدینگی، تامین به موقع قطعات در بازار و توجه به نیاز مشتری و اتخاذ سیاست‌هایی جهت کاهش میزان فروش از دست رفته همچون مبارزه و جلوگیری از توزیع قطعات تقلبی، میزان فروش شرکت را تا پایان سال بالا برده تا برنامه‌های تدوین شده را محقق کند.



بازگشت