Logo

صفحه اصلي > اقتصادی > تا کی باید سهامداران خودروسازی ها ضرر کنند

تا کی باید سهامداران خودروسازی ها ضرر کنند


10 شهریور 1393. نويسنده: monshi
تا کی باید سهامداران خودروسازی ها ضرر کنند


تا چه زمانی سهامداران شرکت های خودروسازی باید چوب سیاسی کاری های برخی افراد را بخورند و متضرر شوند، مگر آنها جزو مردم این کشور نیستند؟
در دوسال گذشته بحث قیمت گذاری خودرو به یک چالش بزرگ برای شرکت های خودروسازی تبدیل شده است و همین موضوع باعث سردرگمی مشتریان و شرکت های تولید کننده خودرو و همچنین سهامداران این شرکتها گردیده است. سید عماد علویان مدیرعامل شرکت سرمایه گزاری کارکنان سایپا گفت: صنعت خودرو ایران از امروز کاملاً غیر سیاسی اداره میشود ولی دخالتهای سیاسی و اظهار نظرهای مغرضانه توسط افراد خارج از بنگاه که دارای اهداف سیاسی میباشد باعث ایجاد بحران برای خودروسازیها شده است و هر کس برای رسیدن به منافع خود چوبی برداشته و بر سر صنعت خودرو میکوبد. وی تصریح کرد : سهامداران خودروسازی ها عمدتاً کارگران و کارمندان میباشند و با امیدی نسبت به خرید سهام اقدام نموده اند ولی در این دوسال ضرر های بسیاری را متحمل شده اند که این ضررها ناشی از طرحها و پروژه های تکلیفی که با رویکردهای سیاسی توسط مدیران قبلی بدون توجیه اقتصادی به صنعت خودرو تحمیل شده بود میباشد. علویان خاطر نشان کرد: باید هر چه سریعتر جلوی پروژه های تکلیفی که بدون داشتن توجیه اقتصادی به خودروسازان تحمیل میشود گرفته شود تا سهامداران بیش از این متضرر نشوند هر چند به علت عدم توجیه بسیاری از این طرحها توسط شرکت های خودروسازی متوقف شده اند . وی افزود : در دوسال گذشته سهامداران خودروسازی ها به دلیل چالش های قیمتی و سردرگمی بازارنیز با ضررهای هنگفتی روبرو شده اند که باید این موضوع هم با سرعت حل و فصل شود . علویان تصریح کرد: تا چه زمانی سهامداران شرکت های خودروسازی باید چوب سیاسی کاری های برخی افراد را بخورند و متضرر شوند ، مگر آنها جزو مردم این کشور نیستند ؟ چرا باید با آنها اینگونه برخورد شود؟ وی گفت: مسئولین باید به فکر سهامداران خرد صنعت خودرو کشور هم باشند ، این سهامداران اغلب کارگران و کارمندانی هستند که با امید کمک به هزینه های زندگی خود و خانواده شان در بورس سرمایه گذاری کرده اند ولی نه تنها سودی عایدشان نشده است بلکه با این وضعیت باید ضررهای هنگفتی را نیز متحمل شوند. علویان در پایان با اشاره به اشتغال بالای صنعت خودرو افزود : مسئله حفظ اشتغال میلیونی این صنعت نیز که در همه جای دنیا اولویت اول دولتها میباشد به کلی فراموش شده است و بعضی ها ظاهراً متوجه عواقب ناشی از بیکاری تعداد کثیری از هموطنان نمیباشند.

بازگشت