Logo

صفحه اصلي > اقتصادی > توسعه روش های مختلف فروش محصولات ايران خودرو

توسعه روش های مختلف فروش محصولات ايران خودرو


22 خرداد 1393. نويسنده: monshi
توسعه روش های مختلف فروش محصولات ايران خودرو


معاون فروش و بازاریابی ایران خودرو از افزایش فروش و توسعه روش های مختلف فروش محصولات خبر داد.
عبدالله بابایی در حاشيه نمایشگاه خودروی شیراز در جمع خبرنگاران با اشاره به عبور از بحران هاي دوساله که در اثر تحریم های اقتصادی دامنگیر صنایع خودروسازی ایران شد، از شکل گیری مجدد روند مثبت صنعت خودرو خبر داد که نويد بخش افق هاي روشن در تمامي بخشهاي زنجيره بزرگ اين صنعت و صنايع وابسته است. وی بهبود فرایند توزیع محصولات و توسعه حضور در بازار را از نتایج شکل گیری روند جدید دانست و گفت: تعداد خودروهای تجاری شده از اول امسال 137 هزار دستگاه است که از اين ميان 110هزار دستگاه آن تحویل مشتریان داده شده و 27 هزار دستگاه نیز در فرايند تحويل به مشتریان است. بابایی تعداد ثبت نام خودرو در سه ماه اول سال جاری را بیش از 155 هزار دستگاه در انواع روش هاي فروش كوتاه مدت ، ميان مدت و بلندمدت عنوان كرد كه همگي از طريق اينترنت و با سهميه بندي مشخص يكسان براي هر نمايندگي در هر استان صورت گرفته است. وي در ادامه تصريح كرد: افزايش تقاضاي خودرو در بازار و كمبود عرضه ناشي از مشكلات حاكم بر توليد در طول دو سال گذشته باعث افزايش كنترل هاي هنگام ثبت نام مشتريان در وب سايت اينترنتي فروش شده كه عمليات ثبت نام مشتريان را زمانبر مي كند.
وي تاكيد كرد: تغييرات ساختاري درگاه هاي بانكهاي عامل و استفاده از سيستم شاپرك ، منجر به تاخير در ثبت نام متقاضيان و در برخي موارد برگشت وجوه آنان شده است. معاون بازار يابي و فروش ايران خودرو متذكر شد:از جمله تغييرات صورت گرفته در فروش فوري عدم امكان ثبت نام مشترياني بوده كه در طول شش ماه گذشته بصورت فروش فوري از اين شركت خودرو خريداري كرده اند. بابايي در ادامه گفت: در آخرین فروش اینترنتی بیش از 11 هزار دستگاه در یک روز به مشتریانی عرضه شده که در شش ماه اخیر خودرو نخریده بودند. وي همچنين بر عزم جدي براي كاهش تعهدات معوق شركت به كمترين ميزان خود در طول سنوات گذشته تاكيد كرد. بابایی در پاسخ به خبرنگاري مبني بر خصوص افزایش قیمت خودرو اظهار داشت: در تعيين قيمت خودرو عواملي متعددي از جمله هزينه هاي مواد اوليه ، هزينه هاي عوامل تولید والزامات استانداردي و قانوني دخيل بوده كه بخشي از آن در حيطه خودرو ساز نيست. معاون بازار يابي و فروش ايران خودرو ادامه داد: در سال 93 با پشت سرگذاشتن دو سال پرچالش با بيش از 4 هزار ميليارد تومان زيان ، افزايش هاي قيمت ناشي از افزايش هزينه هاي مواد اوليه ، افزايش 25 درصدي حداقل دستمزد نيروي انساني ، افزايش هزينه هاي اجراي طرح هدفمندي يارائه ها و... از عواملی است که خودروساز را ناچاربه درخواست افزایش قيمت محصول کرده و از شورای ملي رقابت بعنوان مرجع ارائه دهنده دستورالعمل قيمت گذاري خودرو درخواست كرد تا بر اساس مولفه هاي اقتصادي از جمله تورم بخشی قيمت خودرو را تعيين تكليف كنند.
وی تزریق مداوم ارز مبادله ای به خودروساز و تداوم افزایش تولید را از عواملی دانست که به خودروساز کمک می کند تا با افزایش حداقلي قیمت خودرو به سوي افزايش تيراژ توليد و عرضه حداكثري خودرو در بازار گام بردارد. بابايي ضمن تاكيد بر رعايت عرضه خودرو با قيمت مصوب در چارچوب شرايط و ضوابط مورد نظر ، به نمايندگان هشدار داد تا از هرگونه دريافت وجوه خارج از قيمتهاي ابلاغي حذر كنند و در اين زمينه در صورت وجود گزارشات مستدل با نمايندگان برخورد لازم صورت مي گيرد. بابایی تعداد قطعات به کار رفته در هر خودرو را بالغ بر 3 هزار قطعه دانست که حتی یک مورد آن نيز تولید محصول را مختل می کند و گفت: تامين و تدارك صورت گرفته در زنجيره قطعه سازي به گونه اي صورت گرفته كه هر روز شاهد افزايش توليد خودرو و تسهيل قطعات يدكي در خدمات پس از فروش با مرتفع شدن موانع ناشي از محدوديتهاي بين الملي هستيم. معاون فروش و بازاریابی ایران خودرو تامین نقدینگی قعطه سازان را از رویدادهای مثبت برای سازندگان عنوان کرد که به کمک آن توانستند علاوه بر تامین قبلي مورد نياز ، نياز جاري شركت را نيز پوشش دهند.
بابایی مذاکرات با شرکای خارجی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در برنامه بلندمدت شركت همكاري لازم با برندهاي معتبر جهاني منجمله پژو در كنار توسعه محصولات جديد گامي مهم براي رسيدن به خواسته مشتريان است. معاون بازار يابي و فروش ايران خودرو در پايان از شروع تولید انبوه دنا در تیرماه امسال خبر داد و گفت: در سال جاری 15 هزار دستگاه از این محصول از ابتداي مرداد ماه عرضه مي گردد.
بازگشت