5 مهر 1396
شماره خبر: 184567

242 طرح صنعتی با 60درصد پیشرفت فیزیکی درالبرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

242 طرح صنعتی با 60درصد پیشرفت فیزیکی درالبرز


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت که 6 هزار طرح صنعتی با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در کشور موجود است که 242 مورد آن مربوط به استان البرز است که برای فراهم آوری تسهیلات نیاز به حمایت دارند.
ایرج موفق در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز که رگزار شد، افزود: 306 مورد درخواست از سوی واحدهای صنعتی - تولیدی و برای ارایه تسهیلات در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ثبت شده که مبلغ آن برابر 507 میلیارد تومان است. وی تصریح کرد: واگذاری تسهیلات به واحدهای تولیدی برای به ثمر رساندن مواردی از جمله سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و یا بازسازی و نوسازی این واحدها است که طبق بخشنامه بانک مرکزی به استان های سراسر کشور ابلاغ شده است. موفق ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون و در 8 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، 382 میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اینکه در نیمه اول امسال سطح تسهیلات پرداختی به طرح های تولیدی و صنعتی در بانک ها بسیار پایین آمده است، گفت: در سال جاری و طبق برنامه های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مصوب شده است که نسبت 50 به 50 برای پرداخت تسهیلات تامین سرمایه ثابت و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی منظور شود و در کنار آن برای کمک به نوسازی واحدهای تولیدی بخش تکمیلی منظور می شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: از بین تمام طرح های معرفی شده به بانک ها تنها دو مورد پرداختی توسط بانک و صنعت و معدن و یک مورد پرداختی توسط بانک رفاه در سامانه ثبت شده است.
وی افزود: در کنار بررسی درخواست واحدهای تولیدی ارجاع داده شده به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، مشتری های خوش حساب از میان واحدهای تولیدی و از طریق سیکل کارگروه شناسایی شده و به مدیران بانکها معرفی خواهد شد. موفق در ادامه بیان کرد: 470 میلیارد تومان برای بخش نوسازی واحدهای تولیدی و صنعتی در البرز منظور شده است که باید با بررسی مدیران عامل بانک ها در دستور پرداخت تسهیلات از سوی آنها قرار داده شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود